בואו נצא מתוך נקודת הנחה שפתחתם מסעדה  – אתם צריכים לקנות ריהוט שכולל שולחנות, כסאות ודלפק ועוד מגוון של ציוד. השאלה הנשאלת היא איך לבחור את הכיסא המתאים שללקוח יהיה נעים לשבת עליו, שהוא יהיה בהתאם לסגנון העיצובי של המסעדה, בהתאם לאופי המקום ויחזיק מעמד לאורך זמן.

 עיצוב המסעדה חשוב לא פחות על מנת להפוך את המקום למקום מיוחד באמת. כסאות מעוצבים יהיו בדרך כלל עדיפים על פני הדגמים הפשוטים, אבל לא כל כסא מעוצב מסוג אחד דומה לסוג אחר. איך כדאי לבחור כסאות למסעדה? שימו לב לטיפים שאספנו עבורכם בעניינים מרכזיים כמו חומר, מרקם, גובה ואווירה:

חומרים על פי התנאים 

האם בית הקפה או המסעדה נמצא במקום שהוא מקורה, סגור או חיצוני או אולי גם וגם? האם יש חשיפה רבה לשמש ולגשם? אלו שאלות קריטיות עבור הריהוט שיבחר והכיסאות ישיבה של המקום. במקרה של גשם חשוב לבחור כסאות מחומרים עמידים ללחות ומים כמו פלסטיק או אלומיניום. על מנת שיהיו מוגנים מפני השמש חשוב שיהיו מרוחים בחומרים מסנני קרינה.

לצורך בחירת הכיסאות המושלמים למסעדה צריך לבחון את הכיסאות מקרוב. יש לשים לב לחומר ולמרקם וחשבו מה יתאים לכם יותר ורק אז בחרו. יתכן שההעדפה תהיה כיסאות מתכת אך לפעמים כסאות העץ יהיו עדיפים, תלוי בתנאים, יש גם דגמי אלומיניום או פלסטיק מוקשה ועם ריפוד או בלעדיו. יש דגמים שהם למעשה כורסאות רכות, יש שרפרפים גבוהים ומעוגלים או דגמים בעלי קווים קשוחים, ישרים ובעלי נוכחות. 

כאשר תדעו מה היא המטרה של הכיסאות, אם לצורך ישיבה בתוך המסעדה או בפנים ומהם התנאים בהם הכסאות יצטרכו לעמוד – כך תדעו לשים את הדגש על החומרים הנכונים והרלוונטיים ביותר עבורכם, תמיד אפשר להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה אשר יסייע לכם בבחירה היעילה ביותר.

כסאות בהתאם לעיצוב המסעדה

במידה ומדובר במקום גדול, שידרוש מדי יום שטיפה או הרמה, חשוב לבחור כסאות שהם נערמים או קלים וכך גם חוסכים מקום ומאפשרים ניקיון יום יומי. כמו כן, מומלץ שהכיסאות יתאימו לעיצוב המקובל במסעדה. אם האוכל והסגנון של המסעדה הוא בוטיק, אזי תבחרו כסאות יוקרה בסגנון עיצובי בוטיקי שמעניקים סטייל וייחודיות, אם הסגנון הוא בר מסעדה תוכלו לבחור בכיסאות בר גבוהים ומודרניים או בכיסאות קלילים וכסופים.

יהיה נכון בכל בחירה שלכם שתעשו, לשמור על השפה העיצובית ולא חלילה ליצור ערבוב בריהוט ובעיצוב. שנם בתי קפה ומסעדות שלא מכוונים לקהל הרחב. יש מסעדות ובתי קפה אשר בהגדרתם הם פונים לפלח לקוחות צר למדי, מוקירי היוקרה ואלה שאוהבים להתפנק ומוכנים לשלם על כך יותר.

מסעדות אשר רוצות למתג את עצמן באופן יוקרתי צריכות לבחור ריהוט למסעדות ובתי קפה שנראה בהתאם. ריהוט שלא נראה רגיל או סתמי. כסאות שמעוצבים במיוחד, כאשר כל פרט ופרט שבהם נראה יותר מיוחד ויותר מושקע.

בחירה חכמה – נוחות מעשית 

גם אדריכלים וגם מעצבים עושים את העבודה שלהם נאמנה, על מנת שהמסעדה תראה הכי איכותית ומרשימה ומעוצבת בהתאם לסגנון האוכל שלה ומה שהיא רוצה לשדר ללקוחות. הם מבינים את הצורך בריהוט שיחזיק לאורך זמן, ובמינימום תחזוקה שלו. חשוב לדעת שכסאות בר מרופדים שיכולים אולי בהתחלה להראות טוב, מאוד מהר יראו מוזנחים ומרופטים.

גם כסאות לבנים הם צרה, כיוון שמהר מאוד יהיו מוכתמים. לכן חשוב לבחור צבעים וגוונים שלא מבליטים לכלכוך. חשוב שהריהוט יהיה קליל ולא מסיבי ואולי לא נעים להודות בזה אבל כסאות לא אמורים לגרום גם נוחות ללקוחות הסועדים במסעדה שהוא יתר על המידה, וזאת על מנת שהלקוחות לא ישתקעו ולא יאפשרו תחלופה.

כדאי גם לשים לב לא רק לעיצוב הכללי של הכיסא אלא גם למרכיבים השונים שבו, שעלולים להיות בעלי הרבה משמעות. כיסאות כיפיים בהחלט מומלצים אך שימו לב למה שנמצא גם למטה, לא רק למשענת של הכיסא. רגלי הכיסא יכולים להיות בעלי גובה סטנדרטי אך יש בהם גם כאלה שיהיו יותר גבוהים מהמקובל. 

 

לפני כל בחירה של כסאות תחשבו על הסגנון של המסעדה שלכם ואיך הייתם רוצים שתראה ורק לאחר מכן תרכשו את הכיסאות המתאימים לסגנון העיצובי. הכיסאות אמורים לעמוד בפני שחיקה ולהיות מיוצרים מחומרי גלם איכותיים וטובים שלא נהרסים מהר.

מאמרים נוספים