איך לבחור רהיטים לבית ?

איך לבחור רהיטים לבית – המונח ריהוט מיוחד הוא מונח מעט מתעתע, הרי כל ריהוט הוא ריהוט, בין אם זה ארון, שידה או מזנון, אז כיצד אנחנו יכולים להגדיר ריהוט מיוחד, מה הופך את הפריט שרכשנו למיוחד וכיצד אנחנו יכולים בכלל להגדיר ריהוט בצורה כזו, קרי מיוחד?

ובכן, אפשר לחלק את ההגדרה לשניים, אנחנו יכולים להגדיר ריהוט כמיוחד על פי העיצוב שלו, כלומר, אם מדובר בעיצוב לא שגרתי, עיצוב שמבוסס על צבעים וחומרים מיוחדים, אז ללא ספק הוא מיוחד.

אנחנו נמצא ריהוט כזה בלא מעט בתים שמתבססים על עיצוב מודרני, עיצוב אומנותי, כמו כן אנחנו נמצא ריהוט כזה במשרדים ומוסדות שמבקשים לשבור את השגרה של העיצוב, באמצעות ריהוט בעיצוב אחר. הרבה פעמים אנחנו נמצא אלמנטים של ריהוט מיוחד במקומות בהם יש ילדים, בין אם זה גן, בית ספר, מרפאות שונות, מרכזים לילדים ועוד. הסיבה היא, שכך יוצרים אווירה נעימה יותר עבור הילד. למשל, אם יש ריהוט מיוחד, צבעוני אשר מעוצב בצורה מרשימה, ייתכן מאוד שהילד ירגיש הרבה פחות פחד וחשש כשהוא יגיע למקום, מאשר באופן רגיל.

חלק אחר של הגדרת ריהוט מיוחד הוא, ריהוט שאיננו בנוי בצורה רגילה, בין אם זה אומר כסאות בר שמעוצבים בצורה שונה, שולחנות בעיצוב אחר,  כורסאות מעוצבות, או ארונות ופתרונות אחסון שאינם רגילים. אלה יכולים להיות פריטי ריהוט שנראים רגילים לגמרי אבל הם מעוצבים בצורה שונה עם מאפיינים ייחודים, אלה יכולים להיות פריטי ריהוט שמתבססים על חומרים וצבעים אחרים. כך למשל, שילוב של מספר חומרים, שילוב של חומרים לא סטנדרטיים, למשל, שימוש צמחייה, שימוש בעץ, שימוש בעיסות נייר קשיח ועוד שורה של חומרים ייחודים שאינם מאפיינים באופן רגיל ריהוט, וזה מה שהופך אותו למיוחד.

אנחנו יכולים למצוא דוגמאות לריהוט שכזה במגוון רחב של מקומות, החל מבתים פרטיים, כלה במשרדים שמבקשים למתג את עצמם, בין היתר דרך הייחוד של העיצוב שלהם, בין אם זה משרדי פרסום, יחסי ציבור, ותחומים אחרים שנוגעים או קשורים כך או אחרת לאומנות ותקשורת. כמו כן, אנחנו יכולים למצוא ריהוט שכזה במוזיאונים שונים, בין אם זה כחלק מהתפאורה ובין אם כריהוט שאמור לשמש את האורחים במקום.

ריהוט מיוחד, מן הסתם, הוא כלי שגם ניתן להשתמש בו באופן פרקטי לצרכים שונים וגם ככלי לעיצוב. במידה ובוחרים להשתמש בו כריהוט לשימוש ולא רק לעיצוב, חשוב לבדוק אותו קודם לכן. לפעמים עצם זה שאנחנו רואים ריהוט יפה ומרשים, מושך אותנו להשתמש בו, אף על פי שהוא כלל לא מתאים לכך. על כן חשוב לבדוק, עד כמה הוא נוח לנו, עד כמה הוא פרקטי, כמה אנחנו יכולים להשתמש לאורך זמן, עד כמה הוא עמיד וכן כמה שטח הוא תופס, רק לאחר מכן יש להתרשם מהייחוד של העיצוב שלו.

 

מאמרים נוספים