לתאורה יש עוצמה רבה והיא מהווה חלק בלתי נפרד מתכנון הבית. תאורה נקבעת על פי מגוון פרמטרים מגודל החלל דרך כיווני אוויר ועד צרכי הדיירים והעדפותיהם. כאשר מתכננים תאורה לוקחים בחשבון תרחישים שונים של יום ולילה, שילוב גופי תאורה האחד עם השני, מיקום גוף התאורה בכל מוקד ביחס לפתחים, משטחי עבודה, אלמנטים שונים שנרצה להאיר כמו למשל, יצירות אמנות.
עולם התאורה של לדמרקט עשיר באופציות מאירות עיניים עם מגוון סוגים של גופי תאורה בשלל סגנונות, נורות שמייצרות אפקטים מיוחדים ואלמנטים שהופכים את חוויית התאורה לחגיגה אמיתית בכל חלל.
לפניכם טיפים לעיצוב עם תאורה ליצירת האווירה המבוקשת והסגנון הנבחר:

מה בין התקרה לקירות?

בשלב הראשון בתכנון תאורה מאפיינים את המרחב וחושבים היכן ימוקמו גופי התאורה להארה אופטימאלית של החלל. קיימים סוגים שונים של גופי תאורה מגופים שקועים בתקרה שכמעט ולא נראים לעין המתבוננת ותפקידם לייצר אור בלי שיראו את מקור האור וכן צמודי תקרה שאינם גופים סמויים, אבל הם שומרים על קו מאוד מינימליסטי ואוורירי כאשר אפשר למצוא את הגופים הללו בצורניות גיאומטרית מעניינת מעיגולים ועד משושה וכן להצטייד גם בגופים שמגיעים עם שלט ודימר לוויסות האור – חזק ועד מעומעם לפי רצונכם האישי. כמו כן, יש מנורות תלייה דומיננטיות ומרשימות כאשר רוצים "לשבור" את הקו הסימטרי או להוסיף טוויסט ייחודי.
הקירות בעלי נוכחות רבה ולכן כדאי לגייס אותם למען הארת החדרים והמנורה הופכת לסוג של קישוט לתלייה שמשדרג כל פינה. כדאי כמובן ליצור משחק מיוחד בין מנורות קיר לתקרה ולשמור על סינרגיה ביניהם תוך כדי התכתבות עם פריטי העיצוב הנבחרים לאכלוס הבית.

סוד הסגנון הנכון בתאורה

בבואכם לבחור גופי תאורה חשוב להתייחס לקו העיצובי המוביל בחלל. האם אלה יהיו גופי תאורה בשיק מודרני שיתכתבו עם המראה המודרני של הבית או להפך – אם הבית במראה מודרני על טהרת המתכת והצבעים המונוכרומטיים יתכן שתרצו לשבור את הצבעוניות הזאת בגופי תאורה בעיצוב אחר כמו ניחוח כפרי יותר. התייחסו גם לצבעוניות של הגוף ולצורניות האם תרצו גוף בקווים מעוגלים ליצירת זרימה בחלל הבולט בסימטריה או מנורות תלייה צבעוניות פסטליות לחלל בהיר במיוחד או כהה כדי להוסיף נגיעה של עליזות וצבע מרענן.

התאמה אישית לצרכים

חשוב שהתאורה תשרת את צרכי הדיירים ולכן, יש ליצור שילוב בין תאורת רקע לתאורה משימתית. הכוונה היא שתאורת רקע יוצרת פיזור אור בחלל בעוד תאורה משימתית ממוקדת ומכוונת באזור ספציפי. כמו למשל, תאורה מעל משטח העבודה או האי במטבח או תאורה המאירה על פינת העבודה או ספציפית על אזור הישיבה בסלון ויוצרת אור חד יותר כתוספת מחזקת לאור הכללי. תמיד כאדי לייצר שילוב בין השנים להשגת איזון נכון וכך שתוכלו לשלוט בתרחישי התאורה השונים. יש גם להתאים את סוג התאורה לסוג החלל כי למשל בחללים רטובים יש דגש רב על בחירת גופי תאורה עמידים למים כמו למשל, מטבח, חדרי רחצה ומרפסת. כמו כן, לגינה נשתמש בתאורת גן שמתאימה לתנאי מזג האוויר המשתנים.

נפלאות ה-LED
החסכוניות והעמידות אף הן מהוות פקטור בבחירת תאורה למרחב הפנימי. ה-LED נחשבת לנורת העל של העת האחרונה בשל אורך החיים הארוך והצריכה הנמוכה והיא נחשבת לנורה פרקטית ואמינה מאוד, המפיצה אור נעים. יש גם פסי LED שאפשר לפזר כחלק אינטגרלי מהבית כך שהם אינם נראים לעין, אבל עושים בהחלט את העבודה ומאירים את החלל.

התייעצו עם מעצבת פנים לפני שתכננתם את התאורה לחללים הפנימיים להשגת התוצאה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים