במסגרת ה"פזילה" העיצובית הישראלית לעיצובים מחו"ל, הגיע לישראל טרנדים רבים. הפעם נדון בשניים מהנפוצים מהם ביותר כסאות בר, מצד אחד, ומהצד השני – פרקטים. לכאורה, מדובר בשני טרנדים נפרדים לחלוטין, אולם, כידוע, בעיצוב ובאומנות "אין דבר כזה שאין דבר כזה", ולכן, בואו נדבר קצת על כסאות בר לבין פרקטים (או, כפי שהם מכונים פעמים רבות – פרקט פולימר). לנו, אנשי מרכז הכסאות, ניסיון רב בשני התחומים הללו, ואנחנו שמחים לחלוק ניסיון זה, עם הקוראים ואף עם הלקוחות המבקרים באולמות התצוגה שלנו.

האם כסאות שוחקים את הפרקט וכיצד ניתן לוודא שזה לא יקרה?

כסאות בר, בניגוד לכיסאות אחרים כמו כסאות משרד או כסאות פלסטיק, לרוב, אמורים להיות מעוצבים היטב, מאחר והמראה החיצוני שלהם חשוב לא פחות מנוחות השימוש בהם. ניתן למצוא אותם בבתים, בדירות, ואף במשרדי או במשרדים הביתיים, כשהם מהווים את אמצעי הישיבה בפינה שאמורה להקל מעט על הרושם העסקי ולהעביר את ה"עסקים" למימד אחר, אישי, נינוח ורשמי פחות. אבל, בדומה לסוגי הכיסאות האחרים, גם מרבית כסאות הבר עומדים על רגליים, מה שעלול לגרום לשריטות ולחריצים בפרקט המצפה את רצפת החדר. כאן, מתחלק הפתרון לכמה אפשרויות: הראשונה בהן, היא ציפוי רגלי כסא הבר ב"פקקים" העשויים מחומר רך יותר, שאינו מותר שריטות על הפרקט. האפשרות השנייה, היא שטיפת הפרקטים בחומרים מיוחדים המתאימים לשטיפת פרקטים, אשר ייצרו עליהם שכבה שתהפוך אותם לפגיעים פחות לשחיקה. האפשרות השלישית היא יצירת חציצה קבועה יותר בין רגלי כסאות הבר לבין הפרקט. פה, קיים מגוון רחב של שטיחונים, מחצלות ואמצעים נוספים, שמשלבים בין יעילות לבין עיצוב מסוגנן. גם פה, כמו בהתאמה הסגנונית שבין הפרקט לכסא, אם אינכם הולכים על הסגנון האקלקטי בעיצוב פינת הבר, חשוב לבחור את צבע וסגנון השטיחון או המחצלת המתאימים, הן לפרקט והן לכסא הבר.

עיצוב וסגנון ומנגד – פונקציונאליות

עד לא מזמן, נהוג היה להתייחס לכל העניין הסגנוני כאל עורבא פרח, כשהפונקציונאליות שלטה ביד רמה ובזרוע נטויה בשיקולים ובקריטריונים המכריעים בבחירת פרקט או ריהוט. הימים האלה חלפו, וכיום, אנחנו לא מצפים רק מהכסא או מהפרקט הנבחר למלא תפקיד או משימה כלשהם, אלא שאנחנו מצפים מהם, במקביל, להיות מעוצבים בצורה נאה כדי לשובב את ליבנו או לשמח אותנו. כך ששיקולי "תועלת" הוסטו מעט הצידה ופינו את מקומם לשיקולים אסתטיים ועיצוביים יותר. לכן, כל בחירה כזו של פרקט או כסא. צריכה להתבסס על התייחסות לרכיב הריהוט כאל חלק מהתמונה העיצובית הכוללת, ולא כרכיב יחיד העומד בפני עצמו.

מאמרים נוספים