עצים ככלל הם המתנה של הטבע לבני האדם. הם נותנים לנו צל. הם נותנים לנו חמצן ומנקים את האוויר מכל מיני מזהמים. ובנוסף, הם מהווים חומר גלם מרכזי לתעשיית הרהיטים. וללא ספק, כאשר מסתכלים על עצים נפוצים בתעשיית הרהיטים, ישנו קשר ברור בין סוג העץ לבין איכות הכיסא שממנו הוא מיוצר. נבין כעת מהם עצים רכים, מהם עצים קשים, ומהם תחליפי עץ שמשמשים לייצור כיסאות נבחרים.

עצים נוחים לעיבוד, כיסאות נוחים לישיבה

לאחרונה התפרסם סיפורו המעניין של פרופסור ואן אייקן שבתהליך קפדני “ייצר” עץ שמסוגל להניב עשרות סוגים שונים של פירות! זהו עץ שמראהו נפלא, אבל יחד עם זאת, זהו לא עץ שיתאים ליצירת רהיטים איכותיים. כאשר רוצים רהיטים טובים, עמידים ונוחים, דרושים עצים יותר סטנדרטיים. כאלה שמצד אחד הם נוחים מאוד לעיבוד ומצד שני גם גדלים יחסית מהר. דוגמא לעצים כאלה, שנחשבים יחסית לרכים הינה עץ אורן. מחומר גלם זה ניתן לייצר הרבה סוגים של כיסאות, טובים למדי ובמחיר מאוד נוח. לרוב אלה לא יהיו מהיקרים יותר, אך גם לא מהזולים. רהיטי איכות וכסאות איכות של ממש ניתן לייצר מסוגים אחרים של עצים, כגון עצים קשים.

אילו סוגי עצים איכותיים וקשים משמשים לתעשיית ייצור הכיסאות בעולם

לא לחינם ממשיכים לייצר כיום כיסאות מעצים. זהו חומר גלם עמיד למדי, שניתן לעצב אותו כרצוי במגוון אמצעים. עצים גדלים כמעט בכל מקום ניתן לשנע אותם. כמו כן, ניתן לייצר עצים תעשייתיים, המשולבים עם מיני דבקים או חומרים נוספים.

לכסאות עץ איכותיים, ניתן להשתמש בכמה סוגי עצים נבחרים, המשמשים בתעשיית ייצור הכיסאות בעולם. מדובר על עצים שנחשבים ל”קשים” מבחינת עמידותם. הם לאו דווקא קשים מאוד לעיבוד אך הם מצריכים מיומנות מסוימת. דוגמאות לעצים קשים לעיצוב כיסאות – למשל עץ דובדבן, עץ אלון, עץ מילה, מייפל ועוד. חשוב לציין שהעצים האלה, לעומת עץ אורן, מעלים את מחירו של חומר הגלם. ככל שחומר הגלם נדיר יותר וככל שנדרשים יותר משאבים לגידול ועיבוד העץ, כך הרהיט יהיה יקר יותר.

סיבית ומלמין – תחליפי עץ לרהיטים במחירים הכי נוחים

כאשר מדובר על עצים נפוצים בתעשיית העץ, ללא ספק צריך להזכיר את הסיבית או המלמין. מדובר על סיבית דחוסה, עם ציפוי. ניתן למצוא רהיטים שעשויים מחומר כזה, במיוחד בייצור תעשייתי. גם רהיטים וכיסאות מפורמייקה קיימים, ומחירם נוח במיוחד. חשוב לומר ששילוב של פורמיקה מעל עץ סנדוויץ’ היה בעבר נפוץ יותר בייצור כסאות. זה עדיין קיים, אך במידה פחותה. ללא ספק, הביקוש כיום לרהיטים יותר איכותיים ויקרים עלה מאוד. אנשים מוכנים לשלם על כך יותר כסף, במיוחד כאשר עיצוב הבית (או המשרד) מוקפד.

לסיכום, תחליפי עץ, סיבית ופורמייקה קשורים לכיסאות יותר פשוטים. מהעצים הקשים, לעומת זאת, מייצרים רהיטי איכות וכיסאות נבחרים.

מאמרים נוספים