אחד הדברים החשובים בחיי היומיום שלנו בין אם זה בעבודה או בבית, זה ישיבה ממושכת מול מחשב. העבודה מול מחשב או ההתבוננות בטלפון הנייד והטלוויזיה מביאים לכך שאנו יושבים במנח סטטי, כמעט ללא תזוזה או תנועתיות, מה שגורם לעומסים על שרירי הצוואר, הגידים עמוד השדרה וחגורת הכתפיים.

על מנת לפתור את בעיית הישיבה הממושכת מול המחשב רצוי להיעזר בכיסאות נוחים שעשויים ממתכת. באמצעות כסאות מתכת או כסאות מעץ ניתן לקבל ישיבה זקופה ויציבה גם כשאנו נאלצים לשבת שעות מול המחשב.

סביבת עבודה נכונה לישיבה 

יצירת סביבת עבודה נכונה יכולה לסייע רבות בהפחתת כאבים ותסמינים הנובעים מפגיעה בשריר הצוואר ועמוד השדרה עקב מנח שאיננו נכון.  מנח ישיבה נכון כולל כתפיים משוחררות ושכמות רפויות, מרפקים שאינם צמודים למותן ומעט רחוקים מהגוף, אמות מקבילות לירך שיכולות להיתמך על משענת הכיסא, העכבר בסמוך למקלדת כך שאין צורך בהושטת ותמיכה לקשת המותנית (הגב התחתון).

על מה חשוב להקפיד בעת ישיבה ממושכת מול מחשב?

על מנת למנוע כאבי צוואר, כתפיים, גב וידיים בעת ישיבה ממשוכת מול מחשב, חשוב לשבת בצורה נכונה ובריאה. באמצעות כמה כללים פשוטים תוכלו למנוע נזקים שונים לגופכם:

כיסא עם משענת- חשוב שהכיסא שאתם יושבים עליו בין אם זה בעבודה במשרד או בבית יהיה עם משענת נוחה שתתמוך בגב שלכם, במיוחד שמדובר על ישיבה ממושכת מול מחשב. ניתן לשים כרית תומכת בעת הצורך שתקנה לכם תמיכה טובה לעמוד השדרה בעת הישיבה. כסאות מודולריים הם הכיסאות הטובים ביותר שיתמכו בגופכם באופן מלא.

גובה המסך- על המסך להיות בגובה העיניים על מנת שתוכלו לשלוט במחשב בצורה טובה ויהיה לכם קל. ככל שהמסך בגובה העיניים כך יהיה לכם קל לעבוד על המחשב לאורך שעות רבות ולא יכאב לכם הצוואר או השכמות והגב. כמו כן, תפחיתו באופן דרסטי את העומס על הכתפיים.

לצאת להפסקות קצרות- במהלך העבודה מול המחשב מומלץ לעשות הפסקות קצרות על מנת לחלץ את העצמות. קומו מדי שעה עשו סיבוב או תרגילי התמתחות על מנת לשחרר את השרירים במהלך הישיבה. תרגילים כמו פיתול הגב או סיבוב הגב לכל אחד מהצדדים יעזרו לכם מאוד בשחרור שרירי הצוואר שעובדים במהלך העבודה. אז במקום לחכות לשיעור בחדר כושר, השתדלו לעשות זאת במהלך העבודה.

שולחן מתאים- אם אתם עובדים מחוץ לבית או שאתם עובדים בבית, רצוי שהמחשב יהיה מונח על שולחן שהוא לא גבוהה מדיי ולא נמוך מדיי, כלומר באמצע. וזאת על מנת שלא תצטרכו להתאמץ במהלך העבודה וגם שיהיה לכם נוח לעבוד.

בחירת כיסא מחשב נוח למשרד

ישנה חשיבות רבה לכיסא שאתם בוחרים לשבת בו בסביבת העבודה שלכם. כסאות למשרד בהם יש מבנה אנטומי של המשענת לגב, הכולל תמיכה נוספת לגב התחתון ותמיכה בקשתות הנוספות של עמוד השדרה. חשוב מאוד למניעת לחצים מיותרים על הצוואר והגב שלכם.

בכיסאות למשרד מהסוג הטוב יותר ישנו מנגנון מכוון למשענת כך שניתן באמצעות הנעה של המשענת מעלה או מטה לתת את התמיכה הרצויה לקשת המותנית. עומק מושב הכיסא צריך להיות כזה שמאפשר תמיכה מלאה לגב בזמן ישיבה מבלי לגרום ללחץ בברך האחורית או בצוואר. כסאות משרד טובים יהיו בעלי משענות ידיים לא קשות וברוחב של 4 סנטימטר לפחות על מנת למנוע לחץ על האמות. הם גם יהיו כאלו הניתנות לכוונון או שליפה במקרה שיש צורך לקרב את הכיסא לשולחן.

מאמרים נוספים