פינת האוכל היא אחד האזורים האהובים בבית – זה הזמן לסעוד ולהעביר חוויות, לארח ולפנק. בעת תכנון פינת אוכל חשוב להתייחס בבחירת הדגם לגודל השטח, לתנאי המרחב, לסוג השולחן והכיסאות וכמובן לסגנון המועדף ולאווירה המבוקשת. פינת אוכל היא לרוב אובייקט שלא מחליפים בתדירות גבוהה ולכן, מומלץ מלכתחילה לבחור עיצוב שתאהבו המבוסס על חומרי גלם איכותיים בעמידות גבוהה.
איך תבחרו את פינת האוכל האולטימטיבית לבית? לפניכם שיקולים שיש לקחת בחשבון ואלמנטים משלימים לכל פינת אוכל.

בנפרד או ביחד? זו השאלה!

לפני בחירת הדגם המועדף, התייחסו לשטח שעומד לפניכם לאכלוס פינת האוכל והחליטו האם מדובר בפינה שעומדת בפני עצמה בחדר נפרד או בחלל שמתחבר פיזית למטבח ולסלון. במידה ומדובר בחלל המתמזג בהרמוניה עם עוד חללים, חשוב לבדוק שהשולחן עצמו לא חוסם את המרחב והסועדים יכולים לקום ולשבת בקלות ואם זהו חדר נפרד יש למדוד את השטח כדי שהשולחן לא ייפגש בקיר או יחסום את פתיחת הדלת. במידה ומדובר בחלל מתמזג החליטו אם תרצו פינת אוכל שמתכתבת באותה שפה חזותית עם העיצוב של המטבח והסלון או להפך, בעלת עיצוב אחר שיבליט אותה על הרקע העיצובי השולט בבית.

כשאסתטיקה פוגשת את הצרכים של הדיירים

גודל פינת האוכל נקבע על פי ממדי החלל אך גם לפי הצרכים. אם אתם מרבים לארח בוודאי תרצו מראש להזמין פינת אוכל גדולה יחסית או לפחות אחת עם שולחן נפתח (כל עוד יש כמובן מקום לפתיחה חלקית או מלאה של השולחן). המראה של פינת האוכל משפיע על העיצוב של החלל כאשר יש פינות אוכל מאסיביות מאוד שיתאימו יותר לחללים גדולים ורחבי ידיים בעוד לחללים צפופים או צרים יתאימו שולחנות בעיצוב קליל ואוורירי יותר כמו גם כיסאות במראה מינימליסטי.
ניתן לבחור שולחן בקווים ישרים לחלל ליניארי או להפך, "לשבור" את הצורניות הליניארית באמצעות שולחן בצורה עגולה או אובלית.

החומרים מהם עשויה פינת האוכל משחקים תפקיד משמעותי בהשגת האווירה המבוקשת: שולחנות עץ בעלי מראה אלגנטי חמים וישתלבו נהדר בבית בסגנון כפרי ואילו פינות אוכל עם שולחנות אלומיניום יתאימו לחללים מודרניים יותר. זכוכית היא חומר אוורירי שיכול לרכך חלל נוקשה או לייצר תחושת קלילות במרחב. שימו דגש גם על סגנון הרגליים של השולחן – מוצלבות, דקורטיביות, עגולות כי הן חלק בלתי נפרד מהמראה הכולל של פינת האוכל ואל תתפשרו על איכות ותחזוקה. זכרו שפינת האוכל היא אזור דינאמי ופעיל ולכן, חומרים איכותיים יעזרו לכם לשמור על המראה והעמידות של השולחנות לאורך זמן כאשר כמובן אפשר גם לכסות פינות אוכל יוקרתיות במפה או פלייסמנטים כדי להפחית את הסיכוי של הכתמה או ספיגה של נוזלים בחומר.

התאמה בין הכיסא לשולחן

יש סטים של פינות אוכל של שולחנות עם כיסאות הממשיכים את השפה העיצובית של השולחן ויש פינות אוכל שאפשר לסדר על פי העדפה אישית: כיסאות בעיצוב שונה שמעניק קונטרסט לשולחן או פשוט לפי נוחות בין אם אלה כיסאות מרופדים או כיסאות נטולי ריפוד. בחללים קטנים יש העדפה לכיסאות עם גב נמוך יחסית שתורמים לאווריריות בעוד בחללים בהם אין מצוקת מקום וההעדפה היא לשמור על קו אלגנטי וקלאסי אפשר בהחלט ללכת על כיסאות עם משענת גבוהה ורגליים מאסיביות.

הפריטים שעושים הבדל
תוכלו לשדרג את אזור פינת האוכל עם גופי תאורה תלויים שמאירים את פינת האוכל וכן קישוטים לשולחן כמו פסלים דקורטיביים, ואזה ומפה יפה כמעטפת לשולחן.

מאמרים נוספים