אפשר להסכים כי הרהיט אשר נוטה להתלכלך הכי הרבה וכמה שיותר, הוא בדרך כלל ספה. אם זה אצלנו בבית כשהילדים אוכלים על הספה או משחקים עליה, ואף בעבודה כשלמישהו בטעות נשפך קצת הקפה או נפל העט שהותיר אחריו זירת רצח מלאה בדיו. אז איך אפשר להימנע מכך? והאם ניתן להסיר את כל סוגי הכתמים מכל ריפוד? הכנו עבורכם כאן מדריך שלם לניקוי ספה באופן היעיל ביותר. 

 

ישנו מגוון רחב של סוגי ספות וכך גם מגוון של ריפודי ספות כמו עור ובד, אז מה הכי קל לנקות ואיך? ובכן, אפשר לנקות הכל, השאלה היא אם אתם עושים את זה בדרך הנכונה והחכמה ביותר. 

ספה מעור – הטעות הנפוצה ביותר בניקוי ספות מעור, הוא המחשבה האוטומטית על ניקוי העור באמצעות ספוג או מטלית רטובה וסבון. באותו הרגע בו הספה מתלכלכת, זה נראה כמו הפתרון האולטימטיבי, אך גם זה שיגרום לנזק בהמשך לעור. חשוב שתדעו מהו סוג העור על מנת להתאים לו את הפתרון המתאים, 

במידה ומדובר בלכלוכים קטנים אשר לא נספגים בריפוד, שואב אבק הוא פתרון יעיל ביותר, אך במקרה בו הלכלוך הוא יותר נוזלי ונספג, ניתן להשתמש במים וסבון אך גם זה בדרך מסוימת. הרטיבו מטלית כך שתהיה לחה ולא רטובה מדי, אחרת זה יפגע בעור והוא עלול להיהרס, לאחר שניקיתם את האזור המלוכלך, דאגו לייבש אותו היטב בעזרת מטלית יבשה. 

ספה מבד – אנחנו מסכימים כי ספות מבד עלולות להיות קשות יותר לניקוי, אבל זו לא סיבה לא ליהנות מהן כאשר ישנן כל כך הרבה אפשרויות בימינו לניקוי כתמים. גם כאן ניתן להשתמש בשואב אבק עבור לכלוכים קטנים אשר לא נספגים בספה עצמה, אך במקרה בו נשפך לכם הקפה על הספה בעבודה, בואו נגיד שעדיף שתקראו את מה שכתוב כאן למטה לפני שתספרו לבוס. 

ברגע שבו נוצר הכתם, החלו בפעולת הניקוי ישר. ככל שהכתם ישאר יותר זמן על הבד, כך הסיכוי שלו לרדת רק פוחת. הסיבים של הבד סופגים במהרה את הנוזלים, אך אם תנקו היטב עם סבון כלים ומים או אף עם חומץ, תלוי בסוג הכתם ובסוג הבד כמובן. אך זו אכן שיטה יעילה אשר יכולה לסייע לכם. 

האם ניתן לנקות את כל סוגי הכתמים?

כמות האפשרויות אשר יכולות לגרום לכתם בספה, וסוגי הנוזלים אשר עלולים להיספג בכל דרך בריפוד, כמעט ולא נגמר. אז איך נדע שאכן ניתן לנקות כל כתם והאם יש כמה דרכים לניקוי כתמים שונים? אספנו עבורכם את סוגי הכתמים הנפוצים ביותר. 

  1. כתמי שמן 

ישנה סטיגמה על כתמי שמן כי הם הקשים ביותר, ובכן לא תאמינו כמה הם יכולים להיות קלים ביחד לכתמים אחרים. ברגע בו נוצר הכתם, פזרו כמות נדיבה של טלק מעליו על מנת שהשמן ייספג, ולאחר מספר דקות תקחו קערה עם מים מעט חמימים וסבון כלים ותעבירו מעל הכתם. לאחר מכן עם מטלית סופגת יבשה, תעברו על הכתם כמה פעמים עד שניתן לראות כי כל הכתם נספג.

  1. כתמי דיו

ובכן תכירו את הכתם העיקש ביותר, בגלל צבעו החזק והחומר אשר נספג בקלות, מלחמות הדיו הן הגדולות ביותר. אם יש לכם את האפשרות לרכוש חומר ניקוי חזק, עשו זאת בהקדם, ואם לא תצטרכו שיהיה בידכם חומר אלכוהולי וסבון חזק. בעזרת מטלית טבולה באלכוהול, לחצו על הכתם מבלי לשפשף על מנת שלא יתפשט, לאחר מכן בעזרת מטלית חדשה טבולה בסבון עם מים, לחצו על הכתם שנית עד לספיגה מלאה ולבסוף תייבשו את המקום עם נייר סופג.

  1. כתמי קפה

הכתם האהוב עלינו בשעות הבוקר, שגם לא תמיד מקל עלינו בניקיון. בעזרת נייר סופג, תחילה נסו לספוג כמה שיותר מהקפה שנשפך. לאחר מכן בעזרת ספוג עם סבון נוזלי, שפשפו מעט את אזור הכתם בתנועה מעגלית עד שתראו כי הוא מתחיל להעלם. אם גם זה לא הצליח, נסו לעשות את אותה פעולה עם מים ומעט חומץ. 

 

מאמרים נוספים