חלל המטבח שלנו הוא חלל שנבלה בו זמן רב במהלך היום, לכן יהיה מומלץ לעצב אותו בעיצוב שמקנה אווירה נעימה ושיקית. לרוב, נבקש ליצור במטבח חלל שיגרה אותנו לשהות בו במהלך היום, חלל רענן וצעיר בעל אלמנטים ורעיונות מקוריים וחדשניים. בעיצוב חללים בימינו יש נטייה להכניס עיצוב שיש לו ניחוח של בתי קפה, מסעדות וברים, לחלל האישי שלנו בבית.  פינות אוכל וכסאות הם המאפיינים הבולטים בחלל של המטבח והסלון, ובחירה בהם צריכה להיות מוקפדת על מנת להותיר את הרושם העיצובי המדויק בו אנו מעוניינים. אין ספק שישיבה על כסאות בר גבוהים סביב שולחנות אוכל מעוצבים תספק לנו את ההרגשה כאילו אנו מצויים בבר או בית קפה פריסאי, אבל כיצד בוחרים שולחן אוכל בשילוב כסאות בר ? להלן 5 טיפים לבחירה נאותה.

גודל החלל                                                                                          

שולחנות אוכל בצירוף כסאות בר הם בראש ובראשונה חוסכים מקום כיוון שהם מתפרסים לגובה ומנצלים את החלל לגובה. אך לפני הכל יש להתחשב בגודל של החלל בו תהיו מעוניינים להציב את פינת האוכל, השולחן וגם כיסאות הבר צריכים להיות מותאמים בפרופורציות שלהם לחלל קטן או לחלל גדול. במידה ומדובר בחלל קטן, יהיה נכון להצמיד את השולחן אוכל לקיר ומסביבו כל הכיסאות וכך לחסוך במקום. בחלל גדול יותר יהיה נכון עיצובית להקים את השולחן והכיסאות במרכז החלל.

בחרו סגנון                                                     

 כל דגם של פינת אוכל תזרוק אותנו לסגנון מסוים, יש פינות אוכל כפריות, מודרניות, קלאסיות ועוד. מה שמעניק להן את הצביון שלהן יהיה הצורה שלהם, הגוון וחומר הגלם. עץ יספק לפינת האוכל מראה כפרי, בעוד שפינת אוכל מאלומיניום תעניק מראה מודרני יותר, צעיר ורענן וכו'.

שילוב עם שאר האלמנטים         

עוד רצוי לשים לב כיצד שולחן האוכל והכיסאות משתלבים עם שאר האלמנטים שלכם בחלל. שולחן אוכל מוגבה כשלצידו כסאות בר גבוהים יהוו מוטיב ייחודי שמסוגל להשתלב עם מבחר של הריהוט בבית והן  בחללים השונים, גם במטבח, במרפסת ובסלון. תמיד תוכלו להצמיד אליו ארון משקאות או בר יינות מרשים שיכול בהחלט להשלים את האווירה הנהנתנית.

פינות אוכל – נוחות ונגישות             

במהלך הזמן ובעת השימוש חשוב שפינת האוכל תהייה נוחה ונגישה. כך היא תחסוך לכם התעסקות יתרה. החל מהריפוד שיהיה עמיד וחזק ויהיה ניתן לנקות אותו בקלות. בנוסף, מומלץ שהכיסאות לא יהיו כבדים ויהיה ניתן להזיזם בפשטות. שלכל כיסא יהיה בסיס תחתון שימנע חריקות על הרצפה, והכי חשוב שאופן הישיבה והירידה מהכיסא תהיה פשוטה ונגישה לכל דייר בבית.

תו תקן                                               

דבר אחרון שישקיט אתכם בכל בחירה שלכם הוא תו התקן. רצוי שהכיסאות ושולחן האוכל שלכם יוצרו בהתאם לדרישות תו התקן, כך תהיו סמוכים בבחירה שלכם.

מאמרים נוספים