מראה מעוצב? קליל או כבד? קו קלאסי או מודרני? צבעים רגועים, בהירים או כהים? כיום, מגוון כסאות הבר הוא עצום, והם ישדרגו הן את מראה המטבח שלכם והן את הצד השימושי. בהרבה בתים ובקרב הרבה משפחות, המטבח הוא מרכז ולב הבית, המקום בו המשפחה לא רק אוכלת את הארוחות השונות, אלא גם מתכנסת לשיחה או למפגש מזדמן.

אבל איך לבחור את כסאות הבר?

ראשית, כך שיתאימו למראה הכללי של המטבח עצמו, כמובן, לשיש ולארונות. אין מה ללכת על כסאות בר קלאסיים וכבדים, אם כל המטבח שלכם מעוצב בזכוכית ונירוסטה.

שנית, יש להחליט אם מעוניינים בכיסאות בעלי משענת גבוהה, שמספקים תמיכה טובה לגב ומאפשרים ישיבה ארוכה יחסית או שמעדיפים כסאות בעלי משענת נמוכה. בנוסף, חייבים לבחור את החומר ממנו יהיו עשויים כסאות הבר ובהקשר הזה אנחנו יכולים להמליץ בחום על כסאות בר מעץ.

למה דווקא עץ?

בזכות המראה

עץ יכול להתאים לכל סוג מטבח – אתם יכולים לבחור בעץ במראה קלאסי או במראה סופר מודרני. אם יש לכם למשל מטבח כפרי, תוכלו למצוא כסאות בר שיתאימו למראה הזה. עץ במראה טבעי, כמעט לא מהוקצע ואפילו עץ ממוחזר.

אם יש לכם מטבח מודרני יותר, אתם יכולים לשלב מושבי עץ על רגלי מתכת קלה, עם משענות נמוכות. לאותו סוג מטבח אתם יכולים לקנות כסאות בר מעץ דחוס בקו מעוגל, ללא חיבורים נראים לעין. במקרה כזה, הכיסא כולו יכול להיות עשוי מעץ.

בזכות הגמישות

עץ ניתן לצבוע או לרפד בכל צורה שרוצים, לדוגמא: המטבח שלכם מזכיר מטבח צרפתי קלאסי? למה שלא תרפדו את מושבי הכיסאות בקטיפה או בד יוקרתי? עיצבתם מטבח בעל אופי אמריקאי יותר? לכו אולי על עור, אפשר גם עור הפוך.

היכולת של עץ לקבל ולהשלים ריפודים מסוגים שונים, היא פנטסטית ורבה יותר מזו של פלסטיק או מתכת. הוא פחות מחייב ופחות מוגבל – שיקול חשוב גם בראיה עתידית.

בזכות העמידות

העץ התעשייתי המודרני הוא חומר עמיד להפליא, שניתן לניקוי והאחזקה שלו זולה ופשוטה. כסאות בר איכותיים יהיו עמידים לשנים רבות וכאמור, ניתן יהיה להתאים אותם בקלות גם למטבח חדש בעזרת עדכון המראה והלוק הכללי שלהם.

נכון, שולחן האוכל עדיין איתנו, אבל בעידן המטבח של היום יותר ויותר מתכננים ומעצבים משלבים דלפק הגשה או אכילה או אי במרכז המטבח, בצורה שהוא ישמש לא רק להכנות, אלא גם לישיבה. בשביל לתכנו מטבח מודרני, חייב גם לשלב כסאות מתאימים ואין מתאים יותר מאשר כסאות בר מעץ.

מאמרים נוספים