כמעט אין עובד שלא מכיר את התרחיש הבא: אתם יושבים במשרד, יום אחרי יום במשך שעות, ומרגישים שהגוף כבר לא יכול לשאת זאת. אצל רבים הכאב חולף מעצמו תוך מספר ימים, אבל יש כאלה שחווים את כאבי הגב הכרוניים כמעט בכל רגע. העבודה המשרדית המודרנית גובה מאתנו לעיתים קרובות מחיר יקר והוא בריאות הגב ועמוד השדרה, בצורה שלעיתים יכולה להיות מסוכנת מאוד.

אי הנוחות העצומה שנובעת מישיבה ממושכת על כסאות זולים תשפיע על הבריאות הפיזית שלנו ובאותה נשימה גם על הפרודוקטיביות הכללית. לכן, זיהוי הסיבות וההשלכות של כאב גב כרוני בהקשרים משרדיים הוא היבט חשוב ביותר שעלינו לקחת בחשבון בכל עת. בכתבה הבא נתעמק בתחום, ונציג לכם מספר צעדים פרקטיים שיאפשרו לכם לשבת במשרד בצורה בריאה יותר. כך תוכלו להפחית משמעותית את הסיכוי לכאבי גב כרוניים, עם סביבה משרדית נטולת מכאובים.

כאבים כרוניים כתוצאה מישיבה ממושכת

ישיבה כואבת: למה זה קורה

כאבים כרוניים במשרד, לרבות כתוצאה מישיבה ממושכת, מופיעים עקב אינספור גורמים. האופי הנייח של העבודה השולחנית, שמאלצת אותנו לשבת במשך שעות עלולה להוביל לעומס משמעותי על מערכת השרירים והשלד שלנו. אנחנו יושבים על הכיסא באופן ממושך, ולעיתים שוכחים שהגוף שלנו חייב לפרוק אנרגיות ולהשתחרר במהלך היום. כתוצאה מכך מופיעים הכאבים, שהולכים ומתפשטים בגוף ואף גורמים ללחץ נפשי ורגשי.

התעלמות מאי הנוחות עלולה להוביל למצבים רפואיים מסוכנים, ולהשפיע על חיי היומיום ועל ביצועי העבודה שלנו. על כל עובד להכיר ולהבין את המשמעות של ישיבה ממשוכת, ואת הסכנות השונות שהיא יכולה להכניס לחיינו אם לא נתייחס אליה כראוי. זכרו שכאב כרוני לא רק מפחית את תפוקת העבודה שלנו, אלא בעיקר פוגע באיכות החיים.

אז איך מתמודדים עם הכאבים?

·   יושבים על כסאות איכותיים

השקעה בריהוט משרדי ארגונומי, ובמיוחד בכסאות, היא הפתרון האולטימטיבי. חשוב מאוד לשבת על כסאות איכותיים שמעניקים תמיכה משמעותית לגוף. הם עוצבו כך שתוכלו לשבת עליהם באופן ממושך בצורה בריאה ונוחה. כך תהפכו את סביבת העבודה להרבה יותר נעימה ובעיקר – נטולת כאבים.

·   מקפידים לזוז תוך כדי העבודה

מעטים מאוד התפקידים שמחייבים אותנו לשבת מול המסך מבלי לזוז או לקום לרגע. לכן, אנחנו ממליצים לכם להילחם ולו במעט באופי העבודה הרדום, ולהכניס תנועה ככל האפשר לשגרה שלכם. נסו להזיז יותר הידיים, למתוח את הגוף, לעמוד לכמה רגעים וללכת לחדר אחר וכו'. אתם אולי חושבים שמדובר בכלום ושום דבר, אבל ההפסקות הקטנות הללו ממריצות את הגוף והנפש באופן משמעותי.

·   יושבים ישר

שמירה על יציבה טובה במהלך שעות העבודה היא אחת התרופות הטובות ביותר לכאב גב כרוני. מרגישים שאתם צוללים אל תוך הכיסא? קחו יוזמה והרימו את עצמכם. באופן טבעי הודות לכוח המשיכה הגוף שלנו נמשך מטה, לכן כדאי להקפיד מדי כמה דקות להתיישר בחזרה.

·   משלבים פעילות גופנית תוך כדי העבודה

אם יש לכם מנהלים שחושבים מחוץ לקופסה ורווחת העובדים חשובה בעיניהם, הציעו להם את הרעיון הבא: לא מעט חברות נוהגות לשלב פעילות גופנית סדירה כחלק משגרת העבודה. עם חלון זמנים קבוע שמוגדר בתוך סדר היום, העובדים יוצאים להפסקה של פעילות גופנית מאורגנת. מחקרים מראים שה"ג'טסה" הקטנה הזו מורידה משמעותית את הלחצים והמתחים שקשורים לעבודה, מה שיוצא סביבה משרדית אידיאלית.

למשרד ולכל מקום אחר – גלו המוצרים המעולים של מרכז הכסאות!

טיפול בכאב כרוני שמופיע במהלך העבודה המשרדית מחייב אותנו ליישם מספר טכניקות חשובות כמו ישיבה מודעת, הקפדה על פעילות גופנית ובעיקר – רכישה של כסאות איכותיים. אנחנו מזמינים אתכם לשדרג את סביבת העבודה עם ריהוט ארגונומי איכותי והכסאות המעולים של מרכז הכסאות.

קטלוג המוצרים שלנו מכיל מגוון עצום של כסאות משרדיים איכותיים שיהפכו את חלל העבודה שלכם להרבה יותר בריא ונוח. זה הרגע להעלים את הכאב עם הפריטים האיכותיים של מרכז הכסאות!

מאמרים נוספים