כסא בר – כלל ראשון: להתאים את הכסאות לסגנון המטבח

כסא בר – כמעט בכל בית כיום קיים אי במרכז המטבח. על מנת שזה יהפוך למרכז הבית חשוב ביותר לבצע קנייה חכמה ולבחור כסאות בר כראוי.
על פני השטח, נשמע כמשימה פשוטה, אלא שבפועל, מדובר בפרויקט מאתגר הרבה יותר מכפי שהוא נשמע.

לפניכם חמישה כללי ברזל לבחירת כסאות בר לפינת האוכל במטבח, כללים שיבטיחו קניית כסאות שתהיה מרוצים מהם ושישרתו אתכם לאורך זמן.

בחרו כסאות שיתמזגו עם הבית והמטבח בפרט. אל תמהרו לקנות את הכסא המיוחד והמרשים הראשון שאתם נתקלים בו ושאלו את עצמכם עד כמה הוא באמת משתלב עם המטבח שלכם.

כלל שני: לא להתפשר על נוחות הישיבה


אל תתפתו ללכת על הפתרון הפשוט (והזול יותר בדרך כלל). כדי למנוע מראש מצב שבו האורחים שלכם יתחילו לנוע בכסא שלהם בחוסר שקט בעת האירוח, רצוי לבחור כסאות שהמושב והמשענת שלהם מרופדים. כסא מרופד הוא כסא נוח יותר ונעים יותר לישיבה ממושכת.
מנגד נוחות היא פונקציה משתנה וכסא שלאחד נוח יכן שלאדם אחר יהיה פחות נוח, לכן רצוי שבני המשפחה הם יהיו הנהנים העיקריים.

כלל שלישי: להתייחס אל נתוני הגובה של הכסא והתאמתם לגובה הבר


גובה הכסאות הינה קריטית ביותר בהתאמתם לאי הקיים בביתכם. קחו בחשבון את שיקול הגובה בבחירת כסאות הבר לפינת הישיבה במטבח. וודאו שהכיסאות נמוכים יותר מהאי עצמו, אך לא יותר מידי, כך שגם הילדים יוכלו להרגיש במהלך הארוחה שהם חלק בלתי נפרד מהדינאמיקה המשפחתית ושהם לא צריכים לבזבז זמן בחיפוש הפוזיציה הנכונה שתאפשר להם קשר עין עם כל אחד מהסועדים סביב השולחן. מדדו את גובה המרווח שבין הרצפה לחלק התחתון של האי במטבח, הפחיתו בין 22 ל-35 סנטימטרים וקבלו פחות או יותר את גובה הכסא האידיאלי שלכם. קיימים כיום 3 אופציות עיקריות לגבהים של אי במטבח, להלן תמונה שתעזור לכם להבין את הגובה האידיאלי לכם

כלל רביעי: לא להסתפק במראה עיניים ולנסות את הכסא


מצאתם כסא שמצא חן בעיניכם, מעוצב לטעמכם ובגובה אידאלי. יפה וייחודי ככל שיהיה, אל תחפזו לקנות אף כסא מבלי שבאמת ישבתם עליו. התרווחו על הכסא ונסו לצפות בעיות פוטנציאליות: עד כמה הכסא נוח לישיבה? האם בתחתיתו יש מרחב להנחת הרגליים? האם ניתן להישען אחורנית בביטחה?  ככל שתשאלו יותר שאלות לפני רכישת הכסאות, כך יצפו לכם פחות הפתעות כשתתחילו לעשות בהם שימוש.

כלל חמישי: לא לשכוח את איכות החומרים מהם עשוי הכסא


כסאות למטבח בפרט, וכסאות הבית בכלל, הם מפריטי הריהוט השמישים ביותר בבית. אנחנו גוררים אותם, מרימים אותם, מעבירים אותם ממקום למקום ועוד. אם הכסאות שייבחרו לא יהיו איכותיים מספיק, הם לא יחזיקו לאורך זמן. בדקו שהכסא עשוי מחומרים עמידים וחזקים, שהשלד ממנו הוא מורכב הוא איכותי ושהוא הוא יוצר בטכניקות מתקדמות. אנו במרכז הכסאות מייבאים את מוצרנו ממיטב המפעלים באיטליה בולגריה ופולין.

מאמרים נוספים