כסאות לפינת האוכל – פינת האוכל הביתית במרבית בתי המשק הישראליים ממוקמת בין המטבח לסלון – לעיתים נמצאת הפינה בתוך חלל מטבח גדול ומהווה המשכו ובמקרים אחרים, נמצאת היא בנישה שליד הסלון אבל מופרדת ממנו.

עיצוב פינת האוכל זו משימה לא פשוטה ולכן ברור מדוע אתם כמו לא מעט אנשים אחרים, תוהים מאיפה להתחיל בכלל. יש לקחת בחשבון את השאלה עם כמה נפשות אתם חולקים את הבית, כי לא בטוח שאתם חייבים לקנות 12 כיסאות שונים.

פינת האוכל ממוקמת לרוב במקום בולט ולכן צריכה להיות פונקציונאלית ונאה וכן להשתלב היטב בין הסלון המכובד והייצוגי והמטבח היעיל והפעיל רוב הזמן. לצורך העניין כמעט כל פינת אוכל סטנדרטית בימנו נפתחת והדבר מאפשר לה לתפוס מקום קטן, ובעת הצורך להכיל מספר רב של סועדים.

בסיקור הבא ריכזנו עבורכם מספר נתונים וטיפים מרכזיים שיסייעו לכם לבחור בצורה מושכלת ונכונה כסאות מתאימים לפינת האוכל הביתית שלכם.

ראשית, כיסאות מעוצבים או נוחים?

בחירת שולחן וכסאות הינה מורכבת יחסית במרבית המקרים – כל אחד ודעותיו, כל אדם חושב אחרת בנוגע לכיסאות אשר ישמשו את פינת האוכל הביתית שלו, יש המבקשים כסאות יפים ומעוצבים אבל כאלו מאידך נחשבים בחלק מהמקרים פחות נוחים לישיבה בשל עיצובם הייחודי. מאחרי המחשבה הזאת עומדת התפיסה שהכיסאות מנוצלים פעם אחת במשך השבוע לארוחות משפחתיות, ולכן, הם לא בשימוש מסיבי. לעומתם, יש שמעדיפים כסאות נוחים ומרופדים שניתן לשבת עליהם שעות רבות לצורך אכילה, משחק, הכנת שיעורים, שיחות וכדומה.

בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון גם את האפשרות של קניית כסאות לפינת אוכל מתקפלים, מה שיכול להפוך את הכול לעוד יותר נוח. לדוגמה, אם פינת האוכל שלך יחסית קטנה ואתה לא רוצה שהיא תהיה עמוסה בכיסאות, למה שלא תיקנו כיסאות שניתן לאחסן במחסן ולהוציא רק בעת הצורך? הגיע הזמן להבין שכל הרהיטים המודולאריים לא במקרה זוכים להצלחה גדולה.

 חומרי גלם שונים לכסאות

כאשר מדברים על כיסאות לפינת אוכל, צריך לשים לב בין היתר, לשאלה מאיזה חומרים עשויים הכיסאות. כלומר, האם מדובר על כיסאות שעשויים מעץ? ואם כן, מאיזה עץ? או שאולי אתם בכלל מעדיפים כיסאות שיהיו עשויים מפלסטיק? יש סגנונות רבים שיכולים לבוא בחשבון בעידן שבו אנחנו חיים שכן השאלה מה מודרני ומה נחשב ליפה משתנה עם הזמנים.

לעומתם, ריפודי הכיסאות עשויים מחומרים שונים ובכלל זה עור או דמוי עור, בדים מיוחדים שחלקם הינם רחיצים ועוד. ניתן לבחור מבחר צבעים רב שיעשיר את מראה פינת האוכל. במקרים רבים, ניתן לשלב כיסאות בעלי ריפודים בצבעים שונים. ניתן להניח סדרת כסאות מצבע אחד לאורך השולחן, ובמקביל, סדרת צבעים אחרת או לערבב ביניהם משני צידי השולחן. כסאות מעוצבים ושולחן המיוצרים מאותו סוג עץ יקנה לכל פינת אוכל חדשה מראה מכובד, מרשים ויפה.

הכל מתחיל ונגמר בסגנון

פינות אוכל, שולחנות וכיסאות כאחד מיוצרים מסוגי חומרים נוספים ביניהם זכוכית ומתכת לסוגיה. ישנו ריהוט שמשלבים בו שני חומרים או יותר והעיצוב מקנה רושם נוסף למראה הכללי, כך למשל עץ משתלב טוב עם זכוכית ועם מתכת וכולם משתלבים ביניהם היטב – יש כסאות בסגנונות כפריים, בעיצוב מודרני, אלגנטיים, במראה וינטג' ועוד.

במקרים רבים, כסאות אלו הינם יציבים ועשויים מעץ מלא. הם כבדים ובתחתיתם מניחים פקקי פלסטיק להזזה קלה ולמניעת שריטות על הרצפה. מומלץ לרכוש כיסאות אצל משווקים ויצרנים בעלי מוניטין, ברשותם מבחר גדול שאותו ניתן להתאים לשולחן פינת האוכל.

אצלנו ב-"מרכז הכסאות" תוכלו למצוא מבחר ענק של כסאות מעוצבים, נוחים ויפים גם יחד המיועדים באופן ייחודי לשילוב בפינת האוכל הביתית שלכם – כסאות עץ, כסאות פלסטיק, כסאות אלומיניום ומתכת, כסאות בר ועוד. כל זה בשילוב ייעוץ אישי ומותאם של אנשי המקצוע שלנו שישמו לשרת אתכם בכל סוגיה ושאלה בנושא.

מאמרים נוספים