פינות אוכל הפכו לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ומהוות פתרון מושלם לארוחות משפחתיות ולאירוח. רוצים להתאים את פינת האוכל החדשה שלכם לעיצוב הבית? חשוב לכם שהיא תתאים גם לכיסאות? אספנו עבורכם כמה נקודות חשובות שכדאי לכם להכיר בכדי ליהנות מפינת אוכל מושלמת, מודרנית, נוחה וגם כזו שמשתלבת באופן טבעי עם שאר הריהוט בבית ובעיקר עם הכיסאות – כל מה שאתם צריכים לדעת רגע לפני הרכישה:

יש המון סוגים של פינות אוכל , בשנים האחרונות נכנס הטרנד של פינות אוכל מעוגלות אשר חוסכות במקום ונותנות נגיעה עיצובית מעניינת לבית , ומעצבי פנים ממליצים לשלב אותן בדירות קטנות וגדולות.

פינות אוכל לא רק משנות בצורה דרמטית את המראה של חלל הפנים ומשדרגות אותו, אלא גם חוסכות במקום – בעזרת פינות האוכל הללו ניתן להציע לבני המשפחה מקומות ישיבה נגישים בלי להתפשר על איכות ומראה הדקורטיבי.

מצד שני, כמובן שצריך לבחור פינות אוכל מעוצבות בצורה יעילה על מנת ליהנות מהיתרונות שלה, ובשביל ההתחלה הנכונה, חשוב קודם להחליט על תקציב מסוים ולבדוק את המידות בבית.

סגנון עיצוב אלגנטי וחדשני

כשאתם מחפשים פינת אוכל חדשה לבית, התייחסו בין היתר, לסגנון העיצובי שלה. תוכלו למצוא היום מבחר של פינות אוכל בעיצובים ובסגנונות שונים, חלקן בסגנון מודרני וחלקן בסגנון כפרי. יש את אלו שמביאות איתן סטייל של פעם, פינות אוכל בסגנון וינטג' ויש גם קלאסיות מאוד בעיצובן. חשוב שסגנון העיצוב של פינת האוכל הנבחרת, יתאים לסגנון עיצובם של כיסאות הבית. הסגנונות אינם מוכרחים להיות זהים, אך כן כדאי שישתלבו זה עם זה. פינות אוכל בסגנון קלאסי ישתלבו כמעט תמיד לצד כיסאות בכל סגנון אחר.

בין אם זו פינת אוכל בצבע לבן, בצבע חום טבעי או אולי בצבע תכלת, כדאי שהצבעים השולטים בה יתאימו לצבעי הכיסאות. לצבעים יש חשיבות ומשמעות רבה בעיצוב הכולל ולרוב הם פרמטר חשוב ומרכזי שכאשר בוחרים עבורו אלמנטים שונים, בין אם זו פינת אוכל, כיסאות משלימים או כל רהיט אחר. פינות האוכל של היום כאמור מגיעות בצבעים שונים, כשלכל צבע ייחודיות ויופי משל עצמו.

הכיסאות בבית אינם מוכרחים להיות בצבע זהה או בגוונים דומים, אך כן חשוב שצבעם ישתלב נכון לצד צבע פינת האוכל. זו גם הסיבה מדוע רבים נוטים לרכוש פינות אוכל מעץ ושומרים על המראה הטבעי שלהן. העץ הוא חומר גלם ניטרלי ונוח מאד להתאמה, מעבר לאיכותו הגבוהה הוא משרה אווירה נעימה מאוד במרחב ואף מביא את אווירת הטבע לבית. יחד עם זאת, ישנן כיום גם פינות אוכל מחומרים נוספים וגם מעץ הצבוע במגוון של צבעים.

5 טיפים לבחירת פינת אוכל מושלמת:

1. חומרי גלם איכותיים –  הבית ובייחוד המטבח הוא חדר מועד לפורענות בכל הנוגע ללכלוך וכתמים. כתוצאה מכך, עליכם לבדוק את חומרי הגלם שמהם מיוצרים השולחנות ולשלב בין פונקציונאליות ואסתטיקה. רצוי לתת עדיפות לשולחנות שמיוצרים מחומרי גלם שקל לנקות ולבדוק מה נדרש מבחינת תחזוקה תקופתית. חשוב גם לשים דגש על איכות המוצר על מנת לוודא כי הוא ישמר וישמש אותנו גם לטווח הארוך.

2. החלטה על תקציב – אין סיבה להתפתות למחירים נמוכים מדי, מה שזול יעלה לנו בסוף ביוקר, במילים אחרות, מחיר שלא עולה בקנה אחד עם העלות הממוצעת של פינות האוכל אמור להעלות אצלכם חשדות לגבי איכות חומרי הגלם ועמידותם.

פינות האוכל מגיעות בטווח רחב של מחירים וכך גם הכיסאות בבית, המותאמים להן. התאמה נכונה ביניהם תצריך מכם גם התייחסות לתקציב הכולל שלכם. ישנן לא מעט פינות אוכל יוקרתית ומעוצבות שמחירן גבוה יחסית. יחד עם זאת, הן נחשבות להוצאה כדאית שכן הן עמידות, חזקות וידועות ככאלו השורדות למשך שנים ארוכות.

3. התאמת השולחן לצרכים שלכם – החלפת פינת אוכל לבית מתבצעת אחת לכמה שנים בלבד. כתוצאה מכך, אתם צריכים להתאים את השולחנות לדרישות המשפחה שלכם בטווח הקצר והארוך. בחרו פינת אוכל שיכולה להתאים למשפחה עם ילדים ובדקו האם ניתן להשתמש בשולחן עגול או מרובע כדי לחסוך במקום.

4. נוחות לפני הכל – התאמה נכונה בין פינת האוכל לכיסאות הבית מצריכה התייחסות גם למידת השימוש בפינת האוכל וגם לנוחות הנדרשת. יפה ככל שתהיה, אם פינת האוכל שבחרתם לא נוחה לכם והכיסאות הצמודים לה אינם מתאימים לשולחן, הרי שזוהי בחירה שגויה. מהו גובה השולחן? מהו גודל השולחן? כמה רגליים יש לפינת האוכל? והאם סביר שהן יכתיבו את מיקומם של הכיסאות מסביב?

התייחסות לנקודות חשובות אלו תעזור לכם לבחור נכון את פינת האוכל ולהתאים בינה לבין כיסאות הבית שלכם. זכרו, אתם תשתמשו בפינת האוכל הזו לא מעט. בין אם במהלך השבוע ובין אם באירוח בחגים ובסופי השבוע. הנוחות שלכם היא נקודה חשובה במיוחד!

5. בקרו באולמות התצוגה – הדרך הכי טובה לשאוב השראה לפינות אוכל מעוצבות, היא לבקר באולמות התצוגה ולהתרשם מקטלוג של דגמים מסוימים. את הביקור באולמות התצוגה ניתן לתאם אחרי שמחליטים על מסגרת התקציב וקובעים איך באופן עקרוני ייראה הבית. בנוסף, ביקור באולמות התצוגה הוא הזדמנות מצוינת להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל מהם המלצות.

לסיכום, התהליך של בחירת פינת אוכל מעוצבת לבית עשוי להיות ארוך, אך הוא בהחלט שווה את ההשקעה. בהוצאה של כמה מאות שקלים בלבד ניתן לרענן את מראה הבית ולשפר את איכות החיים של בני המשפחה בלי לבצע שום שיפוץ.

מאמרים נוספים