מעצבים כיסאות – הכיסאות המודרניים יהיו בדרך כלל מעוצבים היטב. ספק המתמחה בכיסאות יהיה הראשון להצביע על כך. כיסא בסטנדרט ראוי לא יהיה סתם שילוב אקראי של אי אלו קורות של עץ גולמי, שנחתכו באמצעות מסור עצים וחוברו אלה לאלה באמצעות מסמרים או ברגים. לצרכן של ימינו יש ציפיות הרבה יותר גבוהות מהריהוט בכלל ומהכיסאות בפרט. אך כיצד מעצבים אותם באופן מספק? כחלק מהתהליך, משתמשים באלמנטים אומנותיים, לפעמים גם באופן מאוד מופגן.

מעצבים כיסאות – תכנון וחזון

עיצוב כסאות בצורה אומנותית בהחלט כולל שימוש בכלי עבודה כדוגמת מסור עצים או תבניות יציקה לאלומיניום. את העץ הגולמי הרי צריך להפוך לקורות שיתאימו לעיבוד נוסף וגם לאלומיניום (או לכל חומר אחר) יש לתת צורה ואופי. אבל עוד לפני שניגשים לקורת העץ הראשונה ועוד לפני שמכינים את יתר הכלים כגון מלטשת או מקצוע, יש להשקיע מחשבה, חזון ותכנון. צצות ועולות שאלות כמו – איך אנו רואים את הלקוח? האם הכיסא אמור לשמש ככיסא מנהלים או שאולי הוא מיועד לחברה לפרסום ושיווק? כיסא לבית או אולי לבית קפה? יתכן שרוצים לייצר רהיט מיוחד עבור דירה אורבנית או שרוצים להעניק אפיון כפרי, רך מחד אך גם בעל אלמנטים מעובדים למחצה מאידך.

שואבים השראה וניגשים לעבודה

עיצוב כסאות בצורה אומנותית נמשך הלאה, במנותק מתפקידו ההכרחי של מסור עצים יעיל, מקדחה מקצועית או מלטשת. מעצבי הרהיטים מחפשים כל העת מקורות השראה וחידושים. לפעמים, מקורות ההשראה יהיו מוטיבים מהארץ ולפעמים יהיו אלה מוטיבים מהעולם הרחב. העיצוב האומנותי עשוי למזג השפעות של מזרח ומערב, שחור ולבן, פרספקטיבה ועומק. רק לאחר שמרגישים כי ההשראה מגובשת, שלב הייצור מגיע. אך גם זאת, לא לפני שנעשו ניסיונות שונים, לאחר שהופק אב טיפוס ולאחר שהוחלט על חומרי הגלם שבהם ייעשה שימוש – עץ ולפעמים שילובי מתכת, בד ולפעמים גם חומרים סינטטיים.

מגוון דגמים ושפע עיצובים

אילו דגמים של כורסאות מעוצבות ואומנותייות יש בנמצא? מסתבר שלא מעט. בדוק זו הסיבה שכדאי לרכוש כסאות מספק המציע מגוון ומבחר. כך ניתן להתרשם מכל האלמנטים הפרקטיים, היישומיים, היצירתיים והאומנותיים. כיסא אומנותי מסוג אחד יאופיין ברגליים גבוהות במיוחד בעוד שדגם אחר יוכל להציע ריפוד מפנק ואופי של מעין כורסא. עיצוב אומנותי מסוג אחר לגמרי יוכל להתבסס על עץ מלוטש, עם רגלים הבנויות כחוצבה של מצלמה.

ספק כסאות שברשותו מגוון רחב של דגמים יוכל לשלב בין מבחר לבין מחיר. כך ניתן למצוא מבצעים יפים, גם בכיסאות העץ, גם בדגמים שעשויים פלסטיק או אלומיניום וגם בדגמי המשולבים ריפודים נאים. לסטודנט, לרופא, לסלון, לפינת האוכל – לכל אחד ולכל מקום ניתן למצוא שפע של אפשרויות וכעת ניתן לבחור. כיסא בעל גב רחב או כזה שמציע משענת לידיים, כיסא בסגנון בר או דגם בעל מוטיבים קלאסיים או וינט'ג – הכל לפי הטעם שלכם, לצרכים שלכם, בתקציב שלכם.

מאמרים נוספים