אם בדיוק סיימתם לשפץ את חלל המטבח והוספתם אי, שישמש לכם גם כמשטח עבודה וגם כמקום ישיבה לארוחות ערב או בכלל, דעו שתוכלו להתאים לו כסאות בר. אלו ישתלבו עם המראה של האי וישלימו אותו. קניתם שולחן חדש לפינת אוכל ואתם לא יודעים באיזה כיסאות לבחור, גם נוחים וגם יפים?  מה שכן, לפני שבוחרים ומתאימים כסאות לבית, מומלץ לקחת בחשבון כמה עקרונות בסיסיים וחשובים.

התאמת כיסאות לאי במטבח

עליכם למדוד את גובה האי שלכם, שכן לידו אתם תציבו את כיסא הבר. הכיסא הוא לא סטנדרטי אלא כיסא גבוה, שכן הוא מיועד לישיבה באי. מומלץ לדייק במידה של גובה האי ואם לא בטוחים, למדוד שוב פעם.

אם גובה האי הוא 90 סנטימטרים, ההמלצה שלנו היא לרכוש כיסא בר בגובה 60 עד 70 ס"מ. במידה ומדובר על אי גבוה יותר, לדוגמה מעל מטר אחד, אז מומלץ שתרכשו כיסאות בר שגובהם יהיה 72 עד 80 סנטימטרים.

מומלץ למדוד את רוחב האי ולבדוק כמה כיסאות בר עליכם לרכוש. עליכם ללכת לפי העיקרון הנוגע לשמירת מרחק של 65 עד 75 ס"מ ממרכז כיסא אחד לזה שלידו. בזכות המרחק הזה, הישיבה היא נוחה ונעימה ולכל אחד יש את המרחב האישי שלו. בעזרת המדידות הנכונות, תוכלו לדעת בוודאות כמה כיסאות בר עליכם לרכוש – האם שניים, שלושה או אולי אפילו ארבעה.

בחירת כיסא בר מעוצב

קחו בחשבון שמרבית כסאות הבר הם בעלי רוחב של 40 עד 50 ס"מ. בהתאם לנתון הזה, תוכלו גם להעריך בוודאות את מספר הכיסאות שתצטרכו לרכוש. כמו כן, תוכלו גם לייצר כיסאות בר בהתאמה אישית, במידה והרוחב הסטנדרטי לא מתאים לכם.

בחנויות הריהוט השונות, תוכלו למצוא מגוון דוגמאות, סוגים וסגנונות של כיסאות בר. ישנם גם כיסאות בר המיוצרים באופן פרטי ועל פי חזונם והשראתם של בוגרי לימודי עיצוב תעשייתי. אלו הם כיסאות ייחודים, שאינם מיוצרים בכמויות, אלא יותר בהזמנה אישית. מחירם בהתאם. בחרו מה שמתאים לכם על פי התקציב שלכם.

מלבד התחשבות בעיצוב ובפרמטרים, חשוב מאוד גם לבחור כיסא או כיסאות שיהיו חזקים, עמידים ועשויים מחומרים איכותיים. עלות כיסא בר בודד עשויה להסתכם בכמה מאות עד אלפי שקלים. על כן, שימו לב היטב שאתם רוכשים את הכיסאות מחברה או בעל מקצוע שיש עליהם המלצות טובות. מבחינת אחריות, מגיע לכם לקבל לפחות שנה אחריות על הכיסאות הללו. שימו לב שאתם אכן מקבלים אותה.

הכי נוח בבית

גם בבחירת כיסאות, הנוחות היא פקטור חשוב בבחירה. אם אנחנו מדברים על כיסא לשולחן אוכל כדאי לבחור כסאות עם תמיכה טובה לגב (ניתן לדעת על פי המבנה ואורך הגב של הכיסא).

טווח המחירים של כיסאות הוא רחב מאוד והוא תלוי בעיקר באיכות החומרים מהם הכיסא מורכב.

לפני קניית הכיסאות חשבו מאיזה חומרים אתם רוצים שהם יהיו עשויים. לכל בחירה יש את היתרונות והחסרונות שלה, חשבו מה אתם צריכים, לדוגמה: כיסא עור נותן מראה יוקרתי והוא גם קל לניקוי אך מצד שני הוא עלולה להיקרע מהר יותר והוא גם הרבה יותר יקר.

 

התאימו את הכיסאות לעיצוב המטבח ובפרט לעיצוב האי שלכם. אם אתם מרגישים שאתם מתקשים במשימה, תוכלו תמיד להיעזר בבעלי מקצוע מתחום עיצוב פנים. אלו ידעו כבר לכוון ולמקד אתכם, כך שבסופו של דבר תרכשו את הכיסאות המתאימים.

מאמרים נוספים