טיפים לסידור המשרד – סידור הרהיטים במרחב, חשוב במשרד בדיוק כמו בבית. בין אם אתם מקימים משרד ביתי, עוברים למשרד חדש בעבודה, או אפילו אם מתחשק לכם לארגן מחדש את המשרד הקיים, ישנם שיקולים חשובים שחייבים לחשוב עליהם מראש.

נוחות היא השיקול הראשון שנרצה ליישם, אבל קיימות סיבות נוספות לאופן הצבת הרהיטים בחלל. למשל הרצון לעודד ולהעלות פרודקטיביות, או להפוך את המשרד למסביר פנים ללקוחות, או אפילו מסיבות עיצוביות גרידא. במאמר זה נסקור את הדברים החשובים שיש להתחשב בהם בעת סידור המשרד.

גודל המרחב בו יוצבו הרהיטים

גודל החדר או החלל יקבעו את כמות הרהיטים שנציב כמו גם את גודלם. גם אם מדובר בחלל קטן מאוד, אפשר לבצע את סידור המשרד בשילוב ריהוט מלא מבלי שהחלל ייראה דחוס. בימים בהם לעיצוב יש חשיבות כמעט בכל מוצר שנמכר, אם זאת מכונית, שולחן משרדי או אפילו אתר אינטרנט, תוכלו למצוא בקלות, רהיטים פונקציונאליים בגדלים משתנים שתוכלו לשלב בחלל. אך כמובן, חשוב לשים לב לא לדחוס יותר מידי. אם החלל הוא גדול אפשר לשלב חוץ משולחן עבודה גם פינת ישיבה כדי לקיים פגישות באופן נעים ונוח.

טיפים לסידור המשרד – פרופורציות

התאמת גודל הרהיטים צריכה להיות גם באופן פרופורציונלי בינם לבין עצמם. לא ייתכן משרד בו שולחן עבודה קטנטן עם כיסא מנהלים ענק שמשתלט על המרחב. בכלל, השיקול של גובה השולחן וגובה הישיבה הוא חשוב לנוחות העבודה. אם השולחן גבוה מידי לעומת הכיסא אז הידיים וחגורת הכתפיים יעבדו קשה יותר, אם הכיסא גבוה ביחס לגובה השולחן או מסך המחשב, אז הצוואר יסבול. כל אלו ישפיעו על הרגשתינו הכללית, על הריכוז והפרודוקטיביות בעבודה ואף על היציבה שלנו.

היכן ממוקמות נקודות החשמל

אחד הדברים החשובים שיש לבדוק כאשר מציבים את הרהיטים הוא היכן ממוקמות נקודות החשמל. בהתאם למיקום נקודות החשמל נמקם את המחשב, המדפסת, מכונת הקפה. מבחינה בטיחותית, עדיף לוודא תמיד שמכשירי החשמל מחוברים בקרבת נקודות החשמל ולא רחוקים מידי, שכן, נרצה למנוע מעידות, אבל גם ברמה האסתטית, זה פשוט לא יפה.

כיוון הישיבה

לבחירת כיוון הישיבה של כסאות המשרד יש חשיבות אסטרטגית. ישיבה עם הפנים מול דלת הכניסה למשרד משדרת סמכותיות. על פי תורת הפנג שואי, ישיבה עם הגב אל הדלת מחלישה את היושב ומזמינה אויבים. בתורה מזרחית עתיקה זו, ממליצים לשבת עם הגב לקיר מלא כדי "לשמור על הגב", להימנע מהפתעות ולקבל גיבוי אנרגטי. בכל מקרה, גם אנחנו חושבים שישיבה עם הגב אל הדלת אינה מסבירת פנים לבאי המשרד.

גם לישיבה ביחס לחלון יש חשיבות

ובכן, זהו פשוט טיפ פרקטי, ישיבה עם הגב לחלון תקשה עליכם לעבוד עם מסך המחשב. ההשתקפות של האור על גבי מסך המחשב מגבילה את הראות ואינה נוחה לעבודה. אם נמשיך מהטיפ בסעיף הקודם, על פי תורת הפנג שואי ישיבה עם הגב לחלון, משולה לישיבה עם הגב לדלת, אך היא גם ממליצה לא לשבת מול החלון.

מאמרים נוספים