אנחנו נמצאים רוב שעות היום מול המחשב בישיבה. ככל שחולפות השעות, הגוף מתחיל לפתח אי נוחות בישיבה מול המחשב ועייפות. לא תמיד נדע לשים לב לכך, אבל הגוף יודע להתריע. ולכן חשוב ללמוד איך לשבת נכון מול המחשב, איזה אבזור יכול לסייע לנו ובכלל, עד כמה ישיבה לא נכונה פוגעת בגב, ובכלל ביציבה.

ישיבה ממושכת מול המחשב – כך תעשו זאת נכון

הדבר הראשון שחשוב לדבר עליו ולתת עליו את מלוא תשומת הלב והדגש הוא הכיסא עליו אתם יושבים. ראשית, לפני הכל, הכיסא חייב להתאים למידות הגוף שלכם. חשוב שתבחרו בכיסא שאפשר לכוונן אותו, גם מבחינת המושב, הגובה, וגם המשענת וידיות המשענת. אפשר תמיד לשים כרית שתומכת בגב, או כרית לתמיכה בישבן. כמו כן, אפשר תמיד גם להסתייע בשרפרף קטנטן להקלה על מיקום הרגליים.
ישיבה נכונה בזמן עבודה מול המחשב באה לידי ביטוי בכך שהראש הוא מעל גובה הכתפיים, הישיבה אינה רפויה מדי ומושב הכסא צריך להיות מוטה מעט קדימה.
משענות הידיים צריכות להיות מותאמות לגובה עבודת הידיים, משענת הכסא תומכת בכל הגב, וכפות הרגליים צריכות להיות מונחות באופן ישיר על הרצפה.
באופן כללי, כאשר מדבר על כסאות, רצוי שאלו יהיו ארגונומיים ומאפשרים כוונון, והתאמה אישית למבנה הגוף. ובכך יפחיתו לחצים על עמוד השדרה, על הגפיים, הכתפיים וימנעו כאבי ראש ולחצים נוספים.

אבזור ותאורה נכונים לעבודה מול המחשב

גם האבזור שנמצא על השולחן יכול לסייע בהקלה על כאבי הגב ולהפחית לחץ. מסך רחב מספיק, מקלדת ארגונומית ועכבר נוח. לכל אלו יש תפקיד משמעותי וחשוב. הראש והגוף לא מסובבים בצורה שאינה נוחה לשעות רבות ואין השתקפויות על המסך, שגורות למאמץ על העיניים.
גם לעוצמת התאורה יש השפעה. אם אתם עובדים בעבודות עיצוב וצביעה האור לא חייב להיות חזק מדי. אם אתם מול המסך, התאורה לא צריכה להיות מותאמת. כך שגם תוכלו לראות את מה שיש על המסך, אבל שלא תהיה השתקפות.
כיום ישנם גופי תאורה ייחודיים לעבודה מול מחשב. האור מכוון מטה ולא מתפזר לצדדים, אינו משתקף במסך ומאיר את משטח העבודה. גוף התאורה ועוצמת הלד מסייעים לעבודה נכונה שאינה מאומצת מדי מול מסכי המחשב.

תתמקמו נכון

מעבר לעובדה שגם הציוד שלכם, המסך, המחשב, הכסא והאבזור על שולחן העבודה חייבים להיות ממוקמים במקום הנכון, גם אתם צריכים להיות ממוקמים במקום המתאים והנוח לכם. חדר עבודה מאוורר הוא חדר עבודה שנעים לעבוד בו. אם אתם חובבי אור השמש, התמקמו לצד החלון או מולו. כך תוכלו ליהנות גם מאור טבעי בזמן שאתם עובדים. מעבר לכך, למיקום המסך ביחס לחלון יש השפעה. על מנת להימנע מהשתקפויות במסך דאגו שהמסך לא ממוקם קרוב מדי לאור השמש הטבעי המגיע מן החלון. רצוי גם שגופי התאורה יהיו מעל המסך או מהצד, כך האור מתפזר לצדדים. זה מאד ברור והגיוני שהסביבה שבה אנחנו נמצאים משפיעה מאד על העבודה שלנו. אור, ריהוט, מוצרים נלווים, אוויר וגם שקט או רעש. הדבר החשוב ביותר שיש לעשות הוא לפני הכל לרכוש כסא ארגונומי בהתאמה אישית. משם אפשר כבר להתקדם אל מוצרים ארגונומיים, ואל התאמת הסביבה אל העבודה. ריהוט משרדי ארגונומי מביא לערנות, אפקטיביות גבוהה, מפחית לחצים בכתפיים, בגב וברגליים ומאפשר לכם לחוות חיים בריאים ורגועים גם במהלך יום העבודה, וגם כאשר אתם כבר מגיעים אחר כך ומשאירים את העבודה מאחוריכם.

אצלנו באתר תוכלו למצוא מגוון רחב של כיסאות איכותיים ונוחים במיוחד למשרד ולמחשב

מאמרים נוספים