בר מפנק במטבח – התשובה לשאלה מה הוא מטבח עשויה להפתיע את השואלים, היות שעבור אנשים שונים מטבח משמש לצרכים ולרצונות שונים לבד מאשר להכנת האוכל ולאכילתו.

עיצוב מטבחים מהווה כיום חלק בלתי נפרד מעיצוב כולל של הבית ויש מי שמייחדים לו חשיבה ממושכת ומייעדים תקציב נדיב לעיצובו. אלה נובעים מחשיבות המטבח וממרכזיותו כאחד המתחמים המרכזיים בבית. מטבחים מעוצבים משמשים גם כסביבת עבודה וגם כמתחם אירוח.

עיצוב פונקציונלי של מטבח

עיצוב מטבח עשוי להעיד על אורח חיים בתוך הבית ולשקף אותו. זוגות צעירים מייעדים חלק מהמטבח הגדול והפתוח שלהם, המהווה, יחד עם הסלון, יחידה עיצובית  מרכזית בבית, לאירוח. זו הסיבה לבחירה בבר מפנק עם כיסאות גבוהים, מעודנים ומסוגננים, לישיבה נוחה וממושכת.

חלק מהמטבח המעוצב כמו בר מיוחד גם בתאורה רכה, שניתן לעצימה ולעמעמה – אם בלחיצה על כפתור ועם באמצעות שלט רחוק ( המהווה מרכיב חשוב ומועיל בפיקוח ובבקרה של בית חכם בכלל ושל מטבח חכם בפרט).

לבלות בישיבה על הבר

המושג לשבת על  הבר לקוח מפאבים. הוא מהווה בילוי אופנתי  לצעירים כשהם ישובים על כסאות בר. אבל כשם שמכונת אספרסו מאפשרת לשתות בבית קפה איכותי ומשובח, כך ניתן לבלות גם בבית בילוי "פאבי", עם משקאות אלכוהוליים ו/או קפה בפינה שהיא גם משתלבת כחלק בלתי נפרד מהמטבח וגם מהווה פינה נבדלת בו.

שילוב פונקציות במטבח מחייב בחירה מושכלת ומוקפדת של חומרים איכותיים ובטיחותיים. מטבחים מודרניים מתאפיינים בשילוב עץ, נירוסטה, שיש, זכוכית, אלומיניום ועוד. לא רק חומרים שונים- גם לצבעים השפעה על האווירה במטבח. לא נדיר למצוא כיום מטבחים מודרניים, צעירים ועדכניים, שמשלבים שחור ואדום, גופי תאורה היוצרים סוגים שונים של אורות בעוצמות ובפיזור שונה.

המטבח כאזור הנוחות האולטימטיבי בבית 

כאשר אנשים מבלים חלק ניכר מהיממה בבית, בעיקר מי שהבית מהווה עבורם גם מקום וסביבת עבודה, טבעי שהם ירצו לתכנן ולעצב את המטבח כך שיהיה להם נעים ונוח לשהות בו בכלל ולעבוד ולבלות בו בפרט. בר עשוי לשמש לא רק לאירוח אלא גם כפינת עבודה נוחה. ככל שהוא רחוק יותר מהגז והכיריים כך הוא מהווה מקום נוח ובטוח יותר.

נוחות מושגת על ידי בחירה של ציוד, מוצרים ואביזרים היוצרים ומאפשרים אותה כמו תאורה חזקה מספיק למי שעובדים עם מחשב או עוסקים בשרטוט, חלון גדול שניתן לפתוח אותו ולאפשר זרימה חופשית של אוויר ושל אור. חשוב אפוא לבחור כיסאות שנוח לשבת עליהם זמן ממושך. כיסאות בר בעבר נחשבו לכיסאות לא נוחים ופחות מזמינים, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של כיסאות בר  בשלל צבעים וחומרים שכיף לשבת עליהם ומותאמים באופן מושלם למטבח שלכם.

בשורה התחתונה: בר מפנק במטבח אינו בבחינת מותרות במטבח (וגם אם כן- אין בכך כל פסול, ודאי לא סיבה להתבייש…). הוא מאפשר לנצל את קיומו ואת מיקומו של המטבח למגוון פונקציות שמייעדים לו הדיירים. על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל מהבר, רצוי ומומלץ להסתייע בשירות תכנון ועיצוב של אנשי מקצוע.

מאמרים נוספים