רהיטים חדשים מכניסים חיים הביתה. כולם אוהבים להתחדש בדרך כזאת או אחרת. תמיד כיף להכניס הביתה כיסא אופנתי ממתכת או כורסא מרופדת, כיסא בר שיקי בעיצוב מלהיב, לצד תמונת נוף צבעונית, שמשנה את האופי של הסלון. אבל אם מארגנים ארגז כלים וכיסא ישן שידע ימים טובים יותר, תוכלו גם לחדש בעצמכם. לצד רהיטים מודרניים, סגנון הרטרו מעניק תוספת חביבה ביותר. אחרי שתשמשו בטיפים הבאים, תראו שגם אתם, את או אתה, יכולים להתהדר בכיסא שנראה ממש כמו חדש, אך בעיצוב עתיק שמושך את העין.

אפילו לא צריך ארגז כלים מאובזר במיוחד

כדי לחדש כיסא ישן ואהוב, אתם לא חייבים להיות בעלי הרבה ניסיון בעבודות מסגרות או נגרות. אפילו לא חייבים שיהיה לכם ארגז כלים מובחר, מלא כל טוב. אך כמה כלים וציוד חשוב לארגן בהישג יד. את הציוד צריך להתאים לסוג הכיסא שרוצים לחדש. נייר זכוכית או מלטשת, יתאימו כאשר מדובר ברהיט עץ. אם ישנם ברגים שנחלשו, כדאי להיעזר במברגה נטענת שמבצעת את המלאכה חיש קל. חוץ מזה, אם מדובר על רהיט בעל ריפוד, תוכלו לרכוש ריפודים להחלפה או להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים לריפודי בד, סקאיי, עור וכדומה. הכינו גם סכין לחיתוך, חומרים לתיקון פגמים בעץ, מברשת, צבע לצביעה על חלודה, דבק, לכה שקופה או צבעונית. כעת אפשר לגשת לעבודה.

הסירו צבע ישן ומתקלף

לפני שצובעים, בעזרת מברשת מתכת, מלטשת או נייר זכוכית, עברו היטב על הכיסא. הליטוש והניקוי צריכים להיעשות בעדינות בהתאם לחומר שממנו בנוי הרהיט. לאחר שמורידים את השכבה החיצונית הלא אסתטית, ניתן לכסות בצבע או בלכה או גם וגם. תלוי במראה הסופי שאתם מעדיפים.

שפשוף חלודה או צביעה על חלודה

בעזרת מברשת קשה להסרת חלודה, תוכלו לסלק את כל כתמי החלודה הקלים יחסית. ניתן להיעזר  בחומרים שמרככים את הקורוזיה, על מנת שיהיה אפשר לראות תוצאה יותר מושלמת. אם אתם לא כל כך בעניין של קרצוף שקדני, שלפו מתוך ארגז כלים את הצבע המיוחד שרכשתם מראש. כעת תוכלו להיעזר בצבע מיוחד לצביעה על חלודה והכיסא ייראה כמו חדש.

רהיט עץ מכוסה בלכה

את כיסא העץ ששייפתם וניקיתם היטב, מומלץ לכסות בשכבת לכה איכותית. היא מעניקה חזות נוצצת וגם שומרת מפני שריטות. השתמשו בשכבת כיסוי שקופה או צבעונית, לפי טעמכם האישי.

מה עושים אם יש פגמים במסעד או במושב העץ

אם יש פגמים, שריטות עמוקות או חלקים ממש אכולים, אפשר לשקם. ניתן למלא בחומרים למילוי עץ, שמתקשים היטב. לאחר מכן מלטשים כדי שהכיסא יהיה חלק ונעים למגע.

ריפוד בצ'יק צק

אם זהו כיסא מרופד, נקו היטב בעזרת תכשירי ניקוי לריפוים. אם הריפוד הרוס, תוכלו להחליף אותו בחדש, תוך שימוש בספוג עטוף בריפוד הרצוי לכם.

מאמרים נוספים