השלב של "הלבשת הבית" הוא החלק הכיפי והנעים ביותר, ברכישת בית חדש או בשיפוצו. אין כמו לבחור רהיטים חדשים, לשלב כסאות בר ליד האי שהתקנתם במטבח ולבחור ספה לסלון. אך חיי היום יום ובמיוחד אם בבית מתגוררת משפחה עם ילדים, מלווים בלא מעט לכלוך הנוצר מסיבות שונות. גם החיים עצמם ממשיכים לנוע קדימה והזמן שחולף עושה את שלו ומייצר בלאי בפריטים שהיו פעם חדשים. הכרת שיטות הניקיון המתאימות לפריטי הריהוט השונים שקיימים בביתכם, תאפשר לכם להיפטר מכתמים שייווצרו עליהם מפעם לפעם, כמו גם לשמר את המראה היפה שלהם לתקופה ארוכה.

החשיבות של שמירה על מצב הרהיטים

הקדשת זמן והשקעת מאמץ בניקוי הרהיטים שיש לכם בבית על בסיס קבוע, תמנע בלאי שלהם ובעיקר תפנה את תשומת ליבכם לנזקים ופגמים שעלולים להיווצר בהם. נוסף על כך, כאשר יקרה "מצב חירום" כמו יין שיישפך על הכורסה או רוטב אדום שהילדים ימרחו על הספה, תוכלו לדעת לאיזה שירות של ניקוי ספות לקרוא בכדי להתגבר על הבעיה, או לחילופין איזה תכשיר ניקוי יוכל לסייע לכם לצמצם את הנזק שנוצר לרהיט.

שמירה על ספות נקיות, כסאות ללא לכלוך ושולחנות שאין עליהם כתמים שנספגו על המשטח, איננה מלאכה קשה מדי והיא מיועדת לשתי מטרות עיקריות: האחת היא כמובן – חיים בתוך בית שנראה טוב, כזה שמייצר שמחה בלב עבור הדיירים וכמו כן עבור האורחים שלהם. המטרה השנייה היא, שמירה על הספות, הכיסאות ושלל פריטי הריהוט האחרים, בכדי להשתמש בהם לאורך שנים, למצות את הפוטנציאל שלהם ולא להוציא כספים מיותרים רק בגלל ספה שהוכתמה יותר מדי.

ניקיון מקצועי או ביתי? זה תלוי

שירות מקצועי של מנקי ספות יכול לסייע לכם לנקות את הספה מכתמים שאתם לא יכולים להתגבר עליהם באמצעים ביתיים. קיים מגוון רחב של חומרי ניקוי לרהיטים, כאשר פעמים רבות התכשירים הללו יעשו את העבודה ויעלימו את הכתם. עם זאת, ניקוי מקצועי יידרש במקרים של לכלוך קיצוני ועקשן שאיננו יורד, או עבור ריהוט ישן שזקוק לחידוש, אשר אינו יכול להתבצע באמצעים ביתיים. חשוב לבחון את מצבה של הספה ותקינותה, מלבד עניין הניקיון – ולהזמין שירות תיקונים לחידוש הריפוד או הרגליים, מה שבהחלט יכול להית משתלם כלכלית הרבה יותר מרכישת ספה חדשה.

הדרכים להימנעות מנזקים לריהוט

כאשר ישנם ילדים קטנים בסביבה, קשה להימנע לחלוטין מלכלוכים ומכתמים פה ושם. עם זאת, ניתן בהחלט לייצר תרבות אכילה ופעילות בבית, שאיננה כוללת ישיבה על הספה כאשר המשתתפים נמצאים בקרבת חומרים מלכלכים. מעבר לכך, כל פעילות ספורטיבית או אקטיבית מדי, מוטב שלא תיעשה על הספה, זאת בכדי לשמור על תקינות חלקיה השונים. למרות כל זה, זכרו שהספה ושאר פריטי הריהוט בבית, נועדו בכדי לשרת אתכם ולייצר סביבת מגורים נעימה, על כן בחרו מראש דגמים עם ריפוד שאינו סופג מים – זה בהחלט יכול למנוע לא מעט עוגמת נפש בעתיד.

מאמרים נוספים