העבודה מהבית הפכה לנפוצה בתקופת הקורונה וככל הנראה רבים ימשיכו לעבוד מסביבת המגורים עוד תקופה ארוכה. הטיימינג האולטימטיבי להשקיע בפינת עבודה נעימה ונוחה, פרקטית ואסתטית, מקום שיסייע לכם לשמור על מיקוד וריכוז לאורך זמן ויאפשר לכם להגיע לביצועים האופטימליים. לפניכם מספר טיפים בהתאמת המרחב הביתי לסביבה תעסוקתית נעימה ואפקטיבית:

מקום טוב בבית וכל הציוד הדרוש להצלחה


החליטו היכן להתמקם במרחב בין אם מדובר בנישה שניתן להסב לצרכי עבודה או חדר ייעודי. רצוי במיקום שקט ככל שניתן, הרחק מהסחות דעת ורעשי רקע. במידה ומדובר בפינה ולא בחדר עם דלת, חשבו כיצד ניתן לחצוץ בין פינת העבודה ליתר אזורי הבית בין אם בהקמת קיר גבס שניתן להרים יחסית במהירות או מחיצת הזזה דקורטיבית. אפשר לבצע את ההפרדה באמצעות ארון, ספרייה, כוורת ואפילו הצבת השולחן בדרך שתאפשר לכם שקט וניתוק.
אל תשכחו את הציוד החשוב ביותר לעבודה מהבית כמו שולחן עבודה שיתאים לתנאי השטח מבחינת ממדי השולחן – אורך, רוחב, עומק ויאפשר לכם להציב עליו בנוחות את כל הציוד הטכני לו אתם זקוקים בין אם מחשב שולחני, מחשב נייד, חצובה, מצלמת רשת וכדומה ומצד שני, לא יחסום את המרחב. אם אתם חולקים פינת עבודה עם בן/בת הזוג או כפינת לימוד עם הילד תוכלו מלכתחילה להזמין שולחן רחב יותר שיאפשר ישיבה משותפת כאשר לכל אחד מהיושבים העובדים או הלומדים אזור משלו לעיסוק.

כיסא איכותי שעושה הבדל משמעותי


אל תשכחו את הכיסא – חשוב מאוד להשקיע בכיסא איכותי וטוב, שישרת אתכם בנאמנות לאורך זמן בין אם מדובר בכיסא אורטופדי שניתן לכוונן ולהתאים למנח הגוף ובין אם כיסא פשוט נוח שיתמזג גם בהרמוניה בעיצוב הכללי של החלל. קבוע או על גלגלים, עם זרועות, משענת  גבוהה שתעניק לכם תמיכה. שימו לב גם לעמידות החומר ממנו עשוי הכיסא מבחינת נוחות אך גם ניקיון ותחזוקה והתאמת הישיבה שלכם על הכיסא לגובה השולחן כדי שמבחינה פיזיולוגית תשבו בנוחות ולא תצטרכו להתרומם או להתכופף יתר על המידה. 

תאורה נעימה וסדר וארגון לכל מטרה


נושא התאורה אף הוא משחק תפקיד חשוב מאוד ביצירת סביבת עבודה ביתית כאשר אי אפשר תמיד לסמוך על אור מבחוץ במיוחד אם אתם במרחב נטול חלונות וממשיכים לעבוד גם עם רדת החשיכה. לרוב נשלב בין שני מצבים של תאורה וסוגים: תאורה היקפית המייצרת אור המתפזר ברחבי החלל ותאורה תכליתית מכוונת מטרה ממוקדת כמו למשל, בדמות תאורת שולחן מתכווננת שניתן למקד על אזור העבודה, צג המחשב וכדומה. הבחירה בנורת LED היא לרוב בחירה מצוינת, כי מדובר בנורה המייצרת אור נעים, ידידותית וחסכונית לאורך זמן, בעלת עמידות גבוהה.
חשבו כמובן כיצד התאורה במרחב העבודה מתמזג עם תאורה למשרד שמגיעה מחללים סמוכים וכיצד ניתן להעצים את התאורה לפי תרחישים שונים, כדי שהעיניים שלכם לא יתעייפו לאורך זמן. חפשו תאורה למשרד הביתי שתתאים מבחינת סוג התלייה וגובה הנורה ומיקוד האור על האזור המבוקש.

אל תשכחו את פתרונות האחסון, שיסייעו לכם להשיג סדר וארגון בעת העבודה. מדפים לספרים ולקלסרים, מעמד שולחני לכלי כתיבה, שידת מגירות בה תאפסנו את כל מה שברצונכם לשמור בהישג יד תוך כדי עבודה, מעמד לטלפון הנייד וכדומה. אפשר לרתום את הקירות לטובת הצלחת המשימה כמו תליית לוח מחיק עליו תוכלו לכתוב הערות ותזכורות, לוח שעם בו תוכלו לנעוץ פתקים ומסמכים חשובים וכדומה. הצטיידו גם בציוד היקפי משלים, שיעזור לכם כמו מקלדת ועכבר ארגונומיים וכדומה. תוכלו לעבוד עם מוסיקה או כל תוספת מרגיעה שמעלה את המוטיבציה ומנעימה את האווירה במשרד הביתי שלכם.

מאמרים נוספים