מחדשים את המטבח? מרעננים את המראה לאחר שנים רבות והגיעה העת לבחור את הכסאות למטבח המתאימים.

זו דילמה ויש בה הרבה חוסר וודאות. לרוב, עובר זמן עד שמחדשים מטבח מרגע קניית או בניית בית. זה לא דבר של מה בכך וכשמגיעים להחלטה שרוצים להתחיל לשפץ חושבים על כל האלמנטים הנדרשים עד לרזולוציה אם רוצים כסאות בר למטבח או כסאות למטבח פשוטים עם משענת מפלסטיק.

זהו פרויקט לא פשוט אך יכול להיות מעניין ומרגש. אתם מחליטים על סוג השיש וגודלו, משלבים סוגי צבעים חדשים ומעניינים. תוך כדי אתם כבר בוחנים מוצרי חשמל חדשים שיחליפו את אלו שכבר ישנים או לא מתפקדים.

כסאות בר למטבח או כסאות מפלסטיק עם משענת?

בכל תחום יש את הטרנדים הפופולריים של אותה תקופה. טרנדים שכולם רוצים גם שיהיה להם או גם לעשות. אם נהיה מודעים לכך, הסבירות שניפול בפח הטרנדים בלי שיקול דעת הוא נמוך.

אם זו נטיית לבכם, ואתם אוהבים את מה שאתם רואים שהוא מאוד פופולרי, זה נהדר אך, אם תבחרו בטעות טרנד מבלי שאתם בטוחים שאתם אוהבים ומתחברים אליו, החרטה תעלה בהמשך בכל פעם מחדש.

מעבר לכך, ישנו היבט הפונקציונליות, מה הולך להיות במטבח ומה הולך להיות השימוש בו? ישנן משפחות שלהן ילדים קטנים כך שלשפץ מטבח ולשים בו כסאות בר גבוהים לא יעניקו את הנוחות הרצויה. המשפחות הללו ימצאו עצמם מסרבים כל פעם מחדש לילדים שרוצים לעלות לכסאות, חוששים ונצמדים לילדים כדי שלא יפלו מהכסאות או אפילו קונים כסאות נוספים נמוכים יותר כדי להתאים לצרכי המשפחה.

מנגד, כסאות בר למטבח יכולים לתת מענה טוב כאשר המרחב הוא קטן ורוצים לאפשר כמה שיותר רהיטים וציוד נדרש שייכנס לתוך ההמטבח. או כאשר אין ילדים קטנים, ורוב השימוש הוא שתיית קפה עם עיתון של בוקר לפני שיוצאים לעבודה, כאשר אין זמן רב לבזבז בארוחת בוקר מלאה שדורשת כסאות נוחים יותר עם שולחן רחב יותר.

אם אתם מארחים הרבה ואוהבים ארוחות משפחתיות גדולות מה יהיה נכון יותר מבחינת השימוש? כסאות מעץ רחבים עם ריפוד, כסאות מפלסטיק קלים לתזוזה או אותם כסאות גבוהים ללא משענת.

התאמה ונוחות

היופי והאסתטיקה חשובים מאוד לתחושת נועם בגוף ורצון להישאר במרחב. האסתטיקה גורמת לתחושה של סיפוק והיא חלק בלתי נפרד בהמון תחומי החיים. בלעדיה, לעתים יש תחושת חוסר הרמוניה ונוחות גם בלי שיודעים בדיוק מה הסיבה.

המטבח הוא חדר חשוב מאוד בבית. אתם רוצים מרחב נוח להכנת וקיצוץ האוכל, רוצים שיהיה מרחב אחסון מתאים בגודלו לצרכי התזונה והמשפחה ואתם רוצים מרחב לאכול בו. גם אם אין אתם משתמשים בו תדיר, צריך להיות שילוב ואיזון בין האסתטיקה לבין התפקוד שיאפשר את הסיפוק ומימוש השימוש במטבח.

מאמרים נוספים