העבודה במשרד יכולה להיות לא פשוטה, לשבת מול מסך המחשב באותה תנוחה במשך כמה שעות – הנזקים אשר נגרמים בעקבות כך לגב שלנו, הם יותר חמורים ממה שחשבנו. מעבר לשמירה על הבריאות הפיזית שלנו, זה משפיע גם על מצבנו הנפשי, חוסר נוחות וכאבים במהלך העבודה מורידים משמעותית את רמת היעילות במהלך היום. אספנו עבורכם את המידע החשוב ביותר, לבחירת כסא מחשב אורתופדי בהתאמה למשרד. 

 

ארגונומיה – מה זה אומר? 

הפירוש העברי לארגונומיה בישראל, הוא הנדסת אנוש, זהו בעצם עיצוב מערכות טכנולוגיות שמטרתן לאסוף את כל המידע והעקרונות לשיפור נוחות האדם, שמירה על בריאותו והגברת תפוקת העבודה שלו.

עיצוב כסא ארגונומי, מתאים את עצמו למגבלות והיכולות של העובד על פי נתוניו הגופניים, אם זה גובה, משקל ונתונים סביבתיים כמו תאורה, רעש ועוד. בשנים האחרונות כסאות ארגונומיים הפכו לרהיט קריטי וחשוב בכל משרד, היעילות של העיצוב האורתופדי והמיוחד מייעל משמעותית את בריאותם של העובדים ואת תפוקת העבודה. 

עם פיתוח הטכנולוגיה, והגברת המודעות לחשיבות הנוחות והאיכות בזמן עבודה משרדית, כסא אורתופדי פשוט כבר לא היה רהיט מספק עבור עובדים שונים והעיצוב הארגונומי הוא זה שכבש לבסוף את השוק. בנוסף, הארגונומיה אינה מתמקדת אך ורק בכסאות מחשב, אלא גם בכל סביבת העבודה כך שתהיה כמה שיותר בטוחה, נוחה ואפקטיבית. 

שימו לב: תבדקו טוב את הכיסא לפני הקנייה 

אנחנו שמים את הדברים לפניכם על השולחן (או הכיסא) כמו שהם, בחירת כסא למשרד היא חשובה וקריטית וגם אם זה יקח לכם זמן, תזכרו כי למען בריאותכם, זה יהיה שווה את כל ההשקעה לבסוף. אז רגע לפני שאתם בוחרים וקונים את הכיסא האורתופדי שאהבתם, הנה כמה דברים חשובים שאתם צריכים לבדוק וכדאי שגם תרשמו לעצמכם:

ארגונומי ואורתופדי – כבר לפני שאתם בוחנים את עיצוב הכיסא ואת נוחות הישיבה, תחסכו לעצמכם זמן יקר ותבדקו קודם שהוא אכן אורתופדי וכי קיימים בו כל הנתונים לכיסא ארגונומי מושלם. על מנת לוודא זאת, תוכלו לעקוב אחר הדגשים אשר נוסיף כאן למטה. 

גובה ומשקל– הכסא שאותו נבחר, הוא זה אשר צריך לתמוך בנו במהלך היום למשך שעות ארוכות. לכן, חשוב שנבדוק כי הכיסא תואם לנתונים הגופניים שלנו. למשל, כסא נמוך מדי עלול ליצור לחץ על הגוף אם הזווית לא תהיה ב-90 מעלות כפי שמומלץ, עם תמיכה לידיים והרגליים כאחד. מנגנון אשר מאפשר לנו לשלוט על גובה הכסא וכיוונון המושב, יהיה הרבה יותר יעיל עבורנו גם לאחר קניית הכיסא על מנת להתאים את הישיבה שלנו אל מול השולחן במשרד.

איכות וחומרי גלם – המחירים של כיסא מנהלים וכיסא מחשב אורתופדים, יהיו בדרך כלל יקרים יותר, זאת בעקבות האיכות שלהם והיעילות לעומת כסא מחשב רגיל. כיסא איכותי מתבטא בחומרי גלם איכותיים, כאלו אשר ישמרו עליו לטווח הארוך ובריפוד בד נוח ואוורירי. בעת בחינת הכיסא בחנות, תוודאו כי הוא נוח לכם לישיבה וכי המושב והמשענת רכים ולא קשים מדי. בדיקת האחריות על כיסא מחשב אורתופדי היא גם חשובה לא פחות. 

מה ההבדל בין כיסא מנהלים אורתופדי לכיסא מחשב? 

בעבר היו הבדלים משמעותיים בין כיסא מנהלים לכסא מחשב רגיל או אורתופדי, היה ניתן להבחין מיד מהו הכיסא הרגיל לעומת זה השייך למנהלים, זאת בגלל הגדול הניכר והמראה היוקרתי. כסא מנהלים היה נחשב תמיד לנוח, מרשים ואיכותי יותר. עם השנים תכונה זו התפוגגה בעקבות פיתוח כסאות אורתופדיים למחשב, המתאימים לכל משרד ולווא דווקא רק למנהלים. 

כיום, כל עובד במשרד יכול ליהנות מנוחות מרבית ומכיסא מחשב אורתופדי אשר במראה נראה פשוט לחלוטין, אך בעת ישיבה עליו זהו עולם אחר לגמרי. כיסאות מנהלים לפעמים לא כאלו יעילים כמו שנדמה, העיצוב הרחב לא בהכרח תומך בגב בצורה נכונה, לעומת העיצוב הצר והמותאם יותר שבכיסא אורתופדי רגיל. בהבדלים ניתן להבחין, בעיקר בעת מעבר על הדגשים שציינו כאן במאמר. 

מאמרים נוספים