לתכנן עיצוב למשרד זהו צעד קריטי וחשוב, בעיקר כאשר העובדים שלכם מבלים את רוב זמנם בעסק. לכן, עליכם לעשות זאת בקפדנות וקריאטיביות עם דגש על יצירת מרחב עבודה נעים, נוח וביתי. כיום ישנו מגוון רחב ולא נגמר של סגנונות עיצוב, ולכם יש את ההזדמנות לעצב את העסק באופן הייחודי ביותר עם יצירת מיתוג יוצא דופן, כבר מרגע הכניסה לעבודה.

 

איך העיצוב מוסיף לפרודוקטיביות?

בעבר כמעט ולא הייתה שום חשיבות לעיצוב העסק, לרוב העסקים היה קו עיצוב דומה וברור וכך זה נמשך תמיד. אך בעשור האחרון החל מהפך מדהים בענף העסקי, ובעלי עסקים החלו להבין כמה ההשפעה של עיצוב העסק, היא עצומה על העובדים וגם על הלקוחות שמגיעים. המודעות לסגנונות העיצוב השונים רק גברה והעידן הדיגיטלי ללא ספק הוסיף לכך המון. נחשפנו לעסקים שונים ברחבי העולם ולעיצובים מיוחדים שכאן בארץ ישראל, לא הכרנו.

העובדים נמצאים במשרד רוב זמנם, משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב וכבר כאן צריכה להידלק הנורה. עובד אשר מגיע בכל בוקר למקום עבודתו, כאשר העיצוב הוא ישן, הקירות מתקלפים, הכיסאות שחוקים ועמדת העבודה שלו לא נוחה במיוחד, יהיה הרבה פחות פרודוקטיבי ומרוצה במקום עבודתם, וזה אכן הוכח במחקרים שונים. ומעבר לתחושות העובדים, תארו לכם מה הלקוחות יחשבו על העסק, כאשר זהו הרושם הראשוני שמתקבל.

אין פה שחור או לבן

תשכחו מהמדפים החומים, משולחן העץ הישן ומהעיצוב הקלאסי העתיק, שאליו משרדים רבים כבר התרגלו. בעידן הנוכחי כבר לא קיימת בחירה אחת לגיטימית לעיצוב העסק, ישנה מניפה כל כך רחבה, שאתם עלולים עוד ללכת לאיבוד בתוך כל הצבעים והסגנונות השונים. זהו הרגע בו אתם יכולים להביא לידי ביטוי את המיתוג, האופי והערכים של החברה שלכם, על ידי אומנות אחת, והיא העסק עצמו.

היום תוכלו לראות מגוון עצום של עסקים, חברות ואף ארגונים גדולים, שבוחרים לצאת מהקופסא ולהשתמש בצבעים נועזים ועיצובים יוצאי דופן אשר יהיו יחודיים לעסק שלהם. מתחמי אופן ספייס עם כורסאות מעוצבות ונוחות, כסאות בר בצבעים שונים, משרדים בעיצוב מודרני וחדשני וכבר מרגע הכניסה, תוכלו להיות בטוחים שהלקוחות עומדים להתהפנט מהעיצוב והעובדים לחלוטין ירגישו בבית ומעבר לכך.

הטרנדים שכבשו את חברות ההייטק

מרחב פתוח (Open Space) – הרעיון החדשני ביותר של ענף העיצוב, הוא ליצור מרחב פתוח כמעט בעל עסק בו אופן העבודה מתאים לכך. זה מאפשר לעובדים להרגיש חופשיים גם בתוך שגרת העבודה, כאשר הם יכולים לשבת היכן שנוח להם וזה מניף אותם לקריאטיביות וחשיבה יוצאת דופן. איך אומרים, משנה מקום – משנה מזל, זה לגמרי הסלוגן שהיינו בוחרים עבור רעיון המרחב הפתוח.

תאורה טבעית – לא תאמינו כמה כח יש לאור היום הטבעי ולשמש במקרה הזה, כאשר שימוש בתאורה לקויה כמו צבעים לא אחידים, זוויות לא נגישות או אור חזק מדי, משפיעים משמעותית על רצף העבודה. לכן חברות רבות שמות דגש, על בחירת שטח עם הרבה חלונות גדולים ובעיקר כאלו שעוטפים את כל החללים. וזה אכן מוכח, כי התאורה הטבעית היא המנצחת ויוצרת אווירה הרבה יותר נעימה, מרגיעה ופרודוקטיבית.

זמן להפסקה (Happy Hour) – רק לקרוא את צמד המילים הללו, עושה לנו חשק לשתות בירה קרה ולהאזין למוזיקה מרגיעה. זה הפך למושג אשר אף עובד לא מוכן לוותר עליו עם חיפוש מקום עבודה ובצדק, ההפסקה המשותפת הזו בה כולם נהנים יחד ממטעמים שונים ומפעילות מגניבה, יוצרת אצל העובדים גישה חיובית ומעלה את המוטיבציה לאחר מכן. תדאגו שהאזור בו תכנסו את כל העובדים יחד, יהיה מעוצב ומרוהט בהתאם, אם זה בעיצוב צבעוני וייחודי או מספר רב של כסאות נוחים למשך זמן ההפסקה.

אל תקשו על עצמכם בכל תהליך העיצוב, ישנם המון סגנונות עיצוב קיימים שיכולים לקלוע במדויק לצרכים של העסק. בקטגוריות השונות של "מרכז הכסאות", תוכלו למצוא מגוון דגמי כסאות בעיצובים מיוחדים. צריכים עזרה? ייעוץ ראשוני? צרו איתנו קשר עוד היום.

מאמרים נוספים