אי אפשר לדמיין את הבית בלי המטבח, מרכזה של סביבת המגורים שהנוכחות שלו זוכה בשנים האחרונות במשמעות גבוהה אפילו יותר בשל האהבה לתוכניות בישול והפיכתו למוקד אירוח. המטבחים של היום מגיעים במגוון צורות וגדלים בהתאמה אישית לצרכי הדיירים והסגנון המועדף המתכתב עם יתר חלקי הבית או להפך – בולט על רקע החלל.
כיום המטבחים נפתחים לעבר הסלון ומתמזגים עם פינת האוכל ולכן, חשוב להתאים את העיצוב של המטבח לפינת האוכל כך שיתקשרו באותה שפה חזותית וגם יתאימו לתנאי השטח. שפינת האוכל לא תחסום את מרחב התנועה במטבח ולהפך. לפניכם מספר טיפים חשובים לעיצוב המטבח ופינת האוכל תוך חיזוק הקשר ביניהם.


מארגנים את המטבח


נתחיל עם המטבח. חלק בלתי נפרד מארגון המטבח הוא נושא פתרונות האחסון ששומר עליו מסודר ומאורגן ונקי והמטבח נוטה להתלכלך במהירות רבה ומכאן החיוניות של פריטים אלה. אפשר למצוא פריטי ארגון המתאימים להצבה על השיש או לתלייה על אחד הקירות כמו למשל, צנצנת תבלינים, מעמד תלייה למחבתות ופתרונות אחסון לשמירה בארונות או במגירות דוגמת מכלי אחסון למיניהם לקטניות, דגני בוקר וכדומה. מומלץ לארגן את הכלים לפי שימושיות ולהניח את אלה שתרצו לשמור בהישג יד בקדמת הארון ואת אלה בהם משתמשים מעט כמו למשל, באירועים מיוחדים, בעומק הארון או בארונות עליונים. כדאי גם להפריד בארגון בין כלים שונים כמו חלבי בשרי אם שומרים על הפרדה, סירים, מחבתות, רוסטרים, סוטאז'ים לעומת צלחות, קעריות מרק, ספלים, תבניות אפייה כך שתמיד תדעו לאן להחזיר את הכלים ומהיכן לשלוף אותם בעת הצורך.

בוחרים את הכיסאות הנכונים

חלק בלתי נפרד מהמטבח הוא נושא הישיבה ויותר ויותר דיירים מעדיפים לאכול ארוחות במטבח עצמו בין אם סביב האי או דלפק מטבח. חשוב מאוד לבחור כיסאות שיתאימו מבחינת גובה לישיבה נוחה כמו כיסאות בר אם הדלפק או האי גבוהים והחליטו אילו כיסאות יהיו לכם נוחים בין אם משענת גבוהה או מושב מרופד. אפשר לשמור על קשר עיצובי וסגנוני בין הכיסאות לאופי וגוון המטבח כמו כיסאות מודרניים למטבח תעשייתי עכשווי או כיסאות במראה כפרי חמים למטבח כפרי. אפשר להשתמש בכיסאות כאמצעי להוספת צבע למטבח כמו למשל, כיסאות צהובים למטבח שחור דרמטי. כיום אפשר למצוא גם כיסאות בר מתכווננים למנח הגוף הנוח ביותר, כך שאפשר להתאים את הכיסא לגובה השולחן.

מסדרים פינת אוכל מרשימה

חפשו שולחן פונקציונאלי ומרשים לפינת האוכל לפי מבנה החדר, כאשר יש חשיבות לנוחות בעת הישיבה ולכן, כדאי שהסועדים יוכלו לשבת בנוחות מבלי להיתקל בקירות. אפשר "לשבור" את הליניאריות של המרחב על ידי פינת אוכל עגולה או אובלית או לבחור שולחן נפתח כשביומיום הוא יהיה במצב סגור ובאירועים מיוחדים ליצירת חוויית אירוח – לפתוח אותו לגודל מקסימלי.
בכל הנוגע לכיסאות פינת האוכל אלה מגיעים בשלל ווריאציות וסגנונות עיצוביים כמו שולחנות מרופדים עם משענת גבוהה קלאסית או כיסאות בניחוח קליל יותר עם רגליים דקיקות בצורניות גיאומטרית מפתיעה. אפשר לבחור כיסאות שיתאימו לסוג השולחן מבחינת סגנון, חומר גלם וגוון או כיסאות שיודגשו במראה שלהם על רקע נוכחות השולחן. כך למשל, אפשר כיסאות מבסיס נירוסטה לשולחן עם פלטת זכוכית או להפך שולחן עץ מרהיב ביופיו עם כיסאות מרופדים בעור כך שהכפר והאורבניות ייפגשו בחלל אחד.  

אל תשכחו שמטבח מאורגן בפתרונות אחסון וכלי אוכל יחד עם שולחנות וכיסאות מתאימים יוצרים ביחד חלל אירוח וסעודה יפה ופונקציונאלי וישרתו אתכם בנאמנות לאורך זמן. 

מאמרים נוספים