כאשר אתם עוברים לבית חדש, לבטח תשמחו להתחדש ברהיטים חדשים ולצאת לדרך חדשה. את הריהוט יש לבחור בקפידה, בין אם הוא מיועד לפנים הבית או דווקא לסביבתו החיצונית כמו גן או מרפסת. אך עוד לפני הקנייה, חישבו איזה סגנון הכי יתאים לכם – האם סגנון כפרי או דווקא רטרו משוגע זה יותר אתם, ישנם סגנונות רבים ומגוונים. 

תכננו היטב כיצד תרצו שביתכם יראה לאחר שיפוץ, וחישבו מה מפריע לכם וממה תרצו להיפטר. חשוב מאוד לגוון מדי כמה שנים, כדי ליצור אווירה של רעננות בבית, כזו שתפנק אתכם בריח של התחלה חדשה וחמימות משפחתית. ישנם אין ספור רעיונות מקוריים לעיצוב, בין אם זה לסלון, לחדרים או למטבח.

 

ריהוט בעיצוב מיוחד 

המונח ריהוט מיוחד הוא מונח מעט מתעתע, הרי כל ריהוט הוא ריהוט, בין אם זה ארון, שידה או מזנון, אז כיצד אנחנו יכולים להגדיר ריהוט מיוחד, מה הופך את הפריט שרכשנו למיוחד וכיצד אנחנו יכולים בכלל להגדיר ריהוט בצורה כזו?

ובכן, אפשר לחלק את ההגדרה לשניים, אנחנו יכולים להגדיר ריהוט כמיוחד על פי העיצוב שלו, כלומר, אם מדובר בעיצוב לא שגרתי, עיצוב שמבוסס על צבעים וחומרים מיוחדים, אז ללא ספק הוא מיוחד.

חלק אחר של הגדרת ריהוט מיוחד הוא, ריהוט שאיננו בנוי בצורה רגילה, בין אם זה אומר כסאות בר שמעוצבים בצורה שונה, שולחנות בעיצוב אחר,  כורסאות מעוצבות, או ארונות ופתרונות אחסון שאינם רגילים. אלה יכולים להיות פריטי ריהוט שנראים רגילים לגמרי אבל הם מעוצבים בצורה שונה עם מאפיינים ייחודים, אלה יכולים להיות פריטי ריהוט שמתבססים על חומרים וצבעים אחרים.

כך למשל, שילוב של מספר חומרים, שילוב של חומרים לא סטנדרטיים, למשל, שימוש צמחייה, שימוש בעץ, שימוש בעיסות נייר קשיח ועוד שורה של חומרים ייחודים שאינם מאפיינים באופן רגיל ריהוט, וזה מה שהופך אותו למיוחד.

 

ריהוט נכון – חדרים איכותיים

בסלון יחכו לישבנכם הספות ומערכות הישיבה – אשר גיוונם אין סופי. השידה של הטלוויזיה, שולחן, הטלוויזיה עצמה שבאה בגדלים שונים, הווילון לחלון, השטיח, כל כך הרבה אפשרויות שצריך לבחור בסבלנות ובקפידה. לאט לאט עם השנים נקבל בית מזמין מלווה בהרגשה חמימה וביתית.

הרהיטים בבית הם בין הדברים היותר חשובים, ואין לזלזל בהם. אם יש לכם רהיטים שבורים, חבל להחזיקם בבית. בעדות מסוימות אף אומרים שמשהו שבור מביא מזל רע. האמת, יש בזה הגיון, הרי שאם יש לכם רהיט שבור – מישהו עוד עלול להיפצע ממנו. בפרט בסלון, שעוד מהכניסה מקבל את פני האורחים ובו כדאי להשקיע בספות נוחות ועיצוב מיוחד, רצוי חדשני ואיכותי שיחזיק לאורך זמן.

הכי חשוב שהרהיטים יבחרו לשביעות רצונכם ולא כי היה מבצע או הנחה. זה יכול להיות רעיון טוב מצד אחד, כי לחסוך כסף זה תמיד כדאי, אך מצד שני לפעמים אנו מוצאים עצמינו קונים רק בגלל המבצע, ולא באמת כי היינו מרוצים מהקנייה.

לכן, יש לשקול בקפידה בקניית הרהיטים, הרי שהם הולכים ללוות אתכם ואת ישבנכם במשך שנים. רוב המקומות גם יתנו לכם אפשרות לעצב את הרהיטים לרעות עיניכם. כך שתוכלו להתפרע. אם כי, יש להיזהר ולא להתפרע יותר מדי כדי שהבית לא יראה כמו מוזיאון. חשוב לשמור על ביתיות וחמימות.

הרהיטים בחדרים צריכים להיבחר באהבה, מחומרי גלם איכותיים. שיצרו אווירה של נעימות ורצון להימצא בחדר, בכל שעות היום ולא רק כשהולכים לישון. יש כאלה שבוחרים שהמיטה והארון יהיו בצבעים תואמים כדי שהחלל בחדר יהיה בעיצוב הרמוני. ניתן גם להוסיף ספה לנוחות בחדר, ולא רק בסלון, כמובן אם יש מספיק מקום. כמובן שגם כסאות משרד הינו דבר שצריך להיבחר בקפידה שיהווה נוחות במקום העבודה

 

לפעמים עצם זה שאנחנו רואים ריהוט יפה ומרשים, מושך אותנו לרכוש אותו, אף על פי שהוא כלל לא מתאים לנו. על כן, חשוב לבדוק עד כמה הוא נוח לנו, עד כמה הוא פרקטי, כמה אנחנו יכולים להשתמש בו לאורך זמן, עד כמה הוא עמיד וכן כמה שטח הוא תופס. רק לאחר מכן יש להתרשם מהייחוד של העיצוב שלו ולבדוק את ההתאמה לעיצוב הבית.

מאמרים נוספים